مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شاهرود:

دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دین با ترویج فساد و نشر شبهات است

حجت الاسلام میرشفیعی در نشست بصیرتی هفته دفاع مقدس پایگاه سیدالشهدا شاهرود گفت: تمام تلاش دشمن با استفاده از ابزار رسانه ای و فرهنگی ایجاد فاصله بین مردم و دین با اشاعه فساد و فحشا در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۲۳۷۷۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدجواد میرشفیعی در نشست بصیرتی پایگاه سیدالشهدا حوزه بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) که به میزبانی مسجد امام حسین (ع) شهرک ولیعصر (عج) شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام ماه محرم و هفته دفاع مقدس با اشاره به آیه شش سوره حجرات اظهار کرد: خداوند در سوره حجرات آیه شش می‌فرماید (ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شخص فاسقی برای شما خبری آورده تحقیق کنید تا از روی نادانی به کسی آسیب نرسانید و از کرده خود پشیمان شوید.)
وی با بیان اینکه اگر همین یک آیه بر پیامبر نازل می‌شد ما روز قیامت گرفتار بودیم افزود: در این عصر این همه خبر به ما می‌رسد و اخبار گوناگون که این آیه شامل تمام اخبار می‌شود که از دوست رفیق و همسایه و کل رسانه‌های جمعی مکتوب و غیر مکتوب و فضای مجازی است و وظیفه داریم تحقیق کنیم که آورنده خبر فاسق است که اگر فاسق است باید تحقیق کنیم و حال کدام یک از ما تحقیق می‌کنیم.
میرشفیعی خاطر نشان کرد: دشمن دقیق می‌داند و امروز اذهان مردم دنیا توسط رسانه‌ها مدیریت می‌شود و حکام این رسانه‌ها امروز صهیونیست است و به راحتی هر خبری را در اختیار ما می‌گذارند و ما کم می‌رویم دنبال تحقیق با اینکه قرآن تاکید دارد که اگر فاسق خبر آورد موظفیم تحقیق کنیم.
وی با بیان اینکه فاسق کیست بیان کرد: در تعریف فاسق امام معصوم بیان می‌کند هر انسان مسلمان که گناه کبیره کند فاسق است و حرف را نباید پذیرفت و باید تحقیق کنیم.
میرشفیعی با بیان اینکه امروز این همه کانال و شبکه و یک شخص کافر، مشرک و ضد اهل بیت در شبکه‌های رسانه‌ای شبهه مطرح می‌کنند گفت: الان هفته دفاع مقدس است فوران شبهه در مورد دفاع مقدس است و این شبهات به مرور تاثیر می‌گذارد و در محرم هستیم و فراوان شبهات امام حسین و عاشوراست و چقدر تحقیق مهم می‌کنیم پس وظیفه ما سنگین است.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود تاکید کرد: به مرور زمان در نتیجه این اخبار و شبهات تاثیرگذار می‌شود و تدریجی تصور ایجاد می‌شود و باید دقت کنیم به این آیه و اگر عمل کنیم و سطح اطلاعات آگاهی را بالاتر ببریم کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیریم.
وی با بیان اینکه دشمن فرصت مطالعه به ما نمی‌دهد گفت: چقدر سرگرمی در شبکه‌های مختلف زیاد است تا به ما فرصت تحقیق نداده و آمار غلطی که می‌دهد را ما قبول می‌کنیم.
دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دین با ترویج فساد و نشر شبهات است
میرشفیعی با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن که مکمل آیه سوره اعراف است اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان می‌کند چرا گناه و فواحش در جامعه انجام می‌شود برای اینکه کسانی دوست دارند اشاعه فحشا کنند و این افراد عذاب می‌شوند در دنیا و آخرت پس باید مراقب باشیم.
وی ادامه داد: دشمن از طریق رسانه‌ها کار می‌کند و تاثیر گذاشته است، آن‌ها ما را متهم به تکراری گویی می‌کند که چرا حرف تکراری می‌زنید ما سوال داریم که اگر تکرار بَد است دشمن از آن استفاده می‌کند، یک موسیقی را ده بار پخش می‌کنند، خبر سیاسی را ده بار پخش می‌کنند چرا این همه تکرار می‌شود مگر بَد نیست؟!
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به تکرار هفتاد باره گزینه نظامی روی میز است توسط اوباما در سخنرانیهایش در دنیا گفت: مگر تکرار بَد نیست پس چرا این قدر در مورد گزینه نظامی و انرژی هسته‌ای ما تکرار دارند علت اثر معجزه آسای تکرار است که آنقدر دروغ را تکرار می‌کنیم که باور پذیر شود.
وی با بیان اینکه دشمن دارد از این روش برای فشار به ما استفاده می‌کند افزود: پس این مراسماتی که ما انجام می‌دهیم تکرار برای اثرگذاری است و باید بدانیم وظیفه ما تحقیق است، پرسش است اگر نمی‌توانیم گوش نکنم و باید بدانیم دشمن با ظرافت کار می‌کند.
میرشفیعی با اشاره به وظیفه ما در مقابل این همه انحرافات سیاسی و شبهات عنوان کرد: باید رجوع به متخصص کنیم و تحقیق و مطالعه کنیم و باید از پیامبران و اولیا بیاموزیم.
وی تصریحئ کرد: اگر کسی نخواهد واقعیت را قبول کند حتی معجزه را هم قبول ندارد و مثال آن حضرت نوح پیامبر که ۹۵۰ پیامبر بوده و نهایت صد نفر ایمان آوردند و معجزه هم داشت.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) که شیعه واقعی باید تقوا و اطاعت داشته باشد اظهار کرد: اگر تقوا و اطاعت باشد ما سعادت‌مند هستیم و دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که ما را از این مسیر فاصله دهد تا اطاعت نکنیم و گناه انجام می‌دهیم و این تلاش‌های ظاهری ما در مجلس امام حسین اثر ندارد چرا که توبه نیست.
وی اضافه کرد: اگر گریه و سینه و زاری برای امام حسین بدون عمل باشد جواب نمی‌دهد و بیایم عهد ببندیم با امام حسین (ع) که صلب توفیق نشویم و گناه انجام نداده و توبه کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار