خبرهای داغ:
همزمان با هفته دفاع مقدس به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی:
نمایشگاه میدانی پوسترهای دفاع مقدس «و آن دقایق آبی» به مناسبت هفته دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۶۳۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه که به همت انجمن عکاسان انقلاب مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور آماده گردیده است، برای اولین بار ار بیش از 6 هزار فریم عکس، 48 عنوان انتخاب شد و 48 شعر توسط شاعران صاحب نام انقلاب و 48 گرافیست این عکس ها را در تلفیق با اشعار تبدیل به پوستر کردند.

مینا نیک رزم افزود: در واقع آثار نمایشگاه «و آن دقایق آبی» برگرفته از منتخب عکس‌های آرشیوی دفاع مقدس از هنرمندان پیشکسوت آن دوران است که با اشعاری از شاعران قرون گذشته تا شاعران معاصر به انتخاب زهیر توکلی و حسین قرایی همراه شده‌اند و در نهایت تعدادی از هنرمندان گرافیست، دست به تلفیق شعر و عکس‌ها زده‌اند و در نهایت آثار گرافیکی را در قالب پوستر طراحی و ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: آثار هنرمندان برجسته کشور چون؛ مسعود شجاعی طباطبایی، محمد روح الامین، مصطفی گودرزی و ... در این نمایشگاه عرضه شده اند.

وی افزود: با توجه به برگزاری نهمین سوگواره ادبی بغض واژه حوزه هنری در حسینیه بیت امام جمعه تبریز و حضور عاشقان اهل بیت(ع) و سوگواران حسینی در این محل برگزار می شود و همچنین نمایشگاه فوق از یکم تا هشتم مهرماه سال جاری به مناسبت هفته دفاع مقدس در نمایشگاه رزمی فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

گفتنی است نمایشگاه پوسترهای دفاع مقدس «و آن دقایق آبی» به صورت مجازی نیز از تاریخ سوم مهرماه در سایت حوزه هنری آذربایجان شرقی به آدرس http://artabriz.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها