یک تولیدکننده گفتگو با«بسیج» مطرح کرد:

120 هزار کرم ابریشم حاصل فعالیت در یک کارگاه 85 متری

خطیبی گفت: فعالیت‌هایی که انجام می‌شود زمان مشخصی دارند و تقریبا در هر دوره ۴۵ روزه در فصل بهار به پرورش کرم ابریشم پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۵۴۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
فاطمه خطیبی تولیدکنندده برتر استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره فعالیت‌های اقتصادی خود که منجر به تولید و اشتغال زایی شده است اظهار داشت: رکود در ایران باعث شد تا کارگران زندگی را سخت تر از دیگر اقشار جامعه بگذرانند و همین مسئله باعث شده تا تعدادی به فکر کار آفرینی و به دنبال ایده نو باشند. همین موضوع باعث شده تا یک کارگاه ۸۵ متری را برای پرورش کرم ابریشم در نظر بگیریم. در ابتدا خود و سه فرزندم که یک خانواده بودیم مشغول کار شدیم و در ادامه هم دو کارگر دیگر استخدام شدند.
120 هزار کرم ابریشم حاصل فعالیت در یک کارگاه 85 متری

وی با بیان اینکه بازه زمانی کار فصلی است اظهار داشت: فعالیت‌هایی که انجام می‌شود زمان مشخصی دارند و تقریبا در هر دوره ۴۵ روزه در فصل بهار به پرورش کرم ابریشم پرداخته می‌شود. این درحالی است که  تعداد پرورش کرم ابریشم توسط کارگاه ۱۲۰ هزار کرم بوده که آن‌ها را پس از تولید به کارخانه‌های نخ ریسی تربیت حیدریه ارسال می‌کنیم.
120 هزار کرم ابریشم حاصل فعالیت در یک کارگاه 85 متری

این تولیدکننده درباره موارد مورد نیاز برای پرورش کرم ابریشم گفت: پرورش کرم ابریشم در ایران ریشه قدیمی دارد که گذشتگان برای تولید آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کردند، اما رکن اصلی آن تغذیه است . برگ درخت توت از ارکان اصلی پرورش کرم ابریشم است و به لطف خدا در استان خراسان جنوبی به دلیل باغ‌ها متعددی که درخت توت در آن به عمل آمده است، پرورش کرم ابریشم بستر‌های خوبی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار