«پشت دیوارهای شهر» خاطرات سید‎سعید موسوی است از ایام وقوع جنگ در خرمشهر و مهاجرت و بازگشت دوباره‎اش به خرمشهر است، که توسط انتشارات سوره مهرهمزمان با هفته دفاع مقدس به علاقه مندان کتاب معرفی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۵۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری سوره مهر، «پشت دیوارهای شهر»، خاطرات از خرمشهر تا خرمشهر موسوی است که در چهار بخش، از نگاه یک جوان 17 ساله‌ خرمشهری بیان می‌شود؛ جنگ، تصرّف خرمشهر و آوارگی، نامه‌های دوستانه و پیروزی، فصول مختلف این کتاب را شامل می‌شوند.
 
همچنین این کتاب در بخش پایانی خود، عکس‌هایی از نویسنده در زمان جنگ را نیز به تصویر کشیده است.
 
دفتر ادبیات و هنر مقاومت انتشارات «سوره مهر» که کتاب را چاپ کرده است، اشاره‎ای در اول آن آورده که این مجموعه خاطرات را در بیانی دیگر توصیف کرده است:
 
این کتاب – پشت دیوارهای شهر – همه قلم هفده‎سالگی سید‎سعید موسوی است که ما را به روزهای دور می‎برد. به روزهایی که تازه پای بمب‎ها و خمپاره‎های عراقی به شهرش باز شده بود. شهری که بندر بود، زیبا بود و او با سوت کشتی‎هایش قد کشیده و بزرگ شده بود. سعید «پشت دیوارهای شهر» زندگی‎ای را نقاشی می‎کند.
 
در این کتاب به‌خوبی می‌توان گذر زمان را حس کرد و فصلی را از فصل دیگر بازشناخت. این کار موجب شده است تا خواننده را در سیرِ سیل واقعه شناور سازد، با او فراز و نشیب را بپیماید و تلخ و شیرین را بچشد.
 
تقریباً هر صفحه، یک خاطره است که هم مستقل می‌نماید و هم پیوسته به خاطره‌ی دیگر، و این خوبیِ دیگرِ نگارش آن است که کتاب را خواندنی‌تر و خواستنی کرده است.
 
از منظرهای دیگر، این کتاب چند ویژگی مهم دارد؛ یکی نگاه شاعرانه اوست به آدم‎ها، اتّفاقات و اشیاء، اما این شاعرانگی به سنگینی کتاب منجر نشده است. دیگر آن‎که این نگاه در هیچ کجای کتاب به «قضاوت» ختم نشده است؛ همین هم باعث شده است که «پشت دیوارهای شهر» از شعار، بسیار دور و به زندگی بسیار نزدیک باشد.
 

برای خرید نسخه الکترونیک کتاب لطفا اینجا را کلیک کنید

ارسال نظرات