وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری باید روی کودکان انجام شود تا از نظر اعتقادی پایدار شوند، خاطرنشان کرد: اگر کودکان اسطوره‌ها را فراموش کنند و راه آنها را از یاد ببرند در آینده قدرت ایستادگی در مقابل کفر و استکبار را نخواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۸۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آرزو ولی‌پور در حاشیه دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مازندران در پارک موزه دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: کتابی که امروز در مسجد فرهنگی فاطمه‌الزهرا رونمایی شد با عنوان « کبوتر مرد خونست جوجش یکی یه دونست» در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و ایثار و شهادت با هزینه شخصی خودم تألیف شده است.

وی با بیان اینکه مخاطبان این کتاب همان‌طور که در صفحه نخست خود کتاب چاپ شده کودکان هستند، اضافه کرد: برای اینکه بخواهیم دفاع مقدس را بیمه کنیم باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم تا تصویر روشنی از دفاع مقدس را به عینه مشاهده کنندو این بدان دلیل است که نه تنها این کودکان بلکه پدر و مادر آنها نیز در زمان جنگ تحمیلی کودک بوده و تصویر درستی از دفاع مقدس ندارند.

 مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران تصریح کرد: ویژگی بارز این کتاب این است که می‌تواند در مقابل تبلیغات کاذب رسانه‌ها در ارتباط با اینکه مرگ نقش اصلی فیلم، حاکی از شکست فرد مورد نظر بوده و بیانگر نابودی وی است ولی در این کتاب مرگ به معنای نابودی نیست.

ولی‌پور با اعلام اینکه اسطوره‌سازی و فرهنگ سازی‌های ما در حیطه شهادت بسیار ضعیف است، افزود: به‌طوری که برخی از شهدا برای خانواده و نوه‌های خودشان هم غریب هستند و شخصیت‌شان به‌خوبی شناسانده نشده است.

وی یادآور شد: چاپ این کتاب گامی در زمینه فرهنگ‌سازی کودکان در ارتباط با شناسایی شهدا و ادامه راه این حرکت جهادی است که جهاد در جبهه‌های جنگ را تقویت می‌کند.

 مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران بیان کرد: چاپ این کتاب حدود سه یا چهار سال به طول انجامید در طول این مدت زمانی سعی شده تا تصویر درستی صورت گرفته و از کهنگی به دور باشد و همراه با لالایی‌های کودکانه برای برقراری ارتباط بهتر با کودکان است.

ولی‌پور  با بیان اینکه این کتاب سومین کتاب کودک از 6 کتاب منتشر شده توسط من است که حس امیدواری، حماسه‌ای و اسطوره‌سازی در این کتاب کاملا واضح است، گفت: خوشحال هستم که در دومین روز از هفته دفاع مقدس از این کتاب با کمک و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران رونمایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری باید روی کودکان انجام شود تا از نظر اعتقادی پایدار شوند، خاطرنشان کرد: اگر کودکان اسطوره‌ها را فراموش کنند و راه آنها را از یاد ببرند در آینده قدرت ایستادگی در مقابل کفر و استکبار را نخواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار کرد: برگزاری مراسم شیرخوارگان با اینکه برای نوزادان رنگ واضحی ندارد اما موجب می‌شود در آینده بدانند که در گذشته در همچین مراسمی شرکت داشتند و این تأثیرگذار خواهد بود حتی متن لالایی این کتاب می‌تواند با بنیادی شدن و جایگزین شدن لالایی‌های بنیادی نمودی از رشادت و دلاوری‌های شهیدان باشد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر و قرار گرفتن کشور در بین آتشی که کافران برافروختند و در وضعیتی که جوانان کشور با دفاع از کشور در مرزهای خارج از کشور هم در حال جنگ و رشادت و شهادت هستند ما باید مقاومت و ایثار و شهادت‌شان را در قالب ادبیات بیان کنیم به شرطی که هنرمندان خوب پای کار بیایند و با این کار سنگرهای داخل را هر چه محکم‌تر ساخته و سربازان اسلام را تربیت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه چاپ این کتاب هیچگونه سود مادی برای من نداشته چرا که من به‌دنبال سود معنوی‌اش هستم، گفت: قرار است با توزیع این کتاب در کتابخانه‌ها و رساندن به دست خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کودکان آغاز شود، در حال حاضر این کتاب فقط رونمایی شده و قرار است این راه ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها