همزمان با شروع ماه محرم‌الحرام و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس یادواره ۲۶ شهید والامقام روستای مزده از توابع شهرستان خلیل‌آباد با حضور اهالی روستا و مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۰۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در ششمین یادواره شهدای مزده اظهار داشت: رمز ماندگاری شهدا این بود که خود را به وجود سیدالشهدا (ع) گره زدند و هرکس خود را به انسان‌های ماندگار گره بزند ماندگار خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه کاشمر دین‌داری و دین‌شناسی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه همه اهل بیرق و علم هستند، ولی اهل خمس و زکات نیستند و از عزاداری امام حسین (ع) تنها لباس مشکی آن را می‌شناسند.

رئیس حوزه علمیه کاشمر با تأکید بر اینکه شهدای پای مسلم زمان ایستادند تا بتوانند در کنار امام حسین (ع) باشند، تصریح کرد: امثال شهید حججی‌ها، باکری‌ها، چمران‌ها و… از پست‌ها و مقام‌ها گذشتند و اوج گرفتند.

وی بابیان اینکه باید تابع محض ولایت‌فقیه باشیم، اذعان کرد: اگر می‌خواهیم در خیمه سیدالشهدا (ع) باشیم باید به مسلم لبیک بگوییم امروزه مسلم امام زمان، مقام معظم رهبری است اگر به، ولی فقیه لبیک گفتیم می‌توانیم به امام زمان (عج) لبیک بگوییم.

گفتنی است یادواره شهدای روستای مزده همه‌ساله در شروع ماه محرم الحرام با حضور باشکوه عزاداران حسینی در حسینیه حسینی این روستا برگزار می‌شود.
ارسال نظرات