خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

اگر غفلت کنیم از انقلاب اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند/لزوم آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب

امام جمعه نهاوند گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود اثری از اسلام و انسانیت باقی نمی‌ماند و اگر غفلت کنیم این قضیه ممکن است در انقلاب اسلامی ما نیز اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۸۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

اگر غفلت کنیم از انقلاب اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند/لزوم آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در جمع کارکنان سپاه و نیروی انتظامی و مسئولین شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین فرا رسیدن ماه محرم و سالروز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بنا به روایات ائمه معصومین(ع) ماه محرم، ماه عزا و ماتم و شهادت است و شیعه نیز به تبعیت از ائمه(ع) این ماه را ماه عزاداری و ماتم و شهادت قرار داده است و این تبعیت در انقلاب به قدری برکت داشته است که حضرت امام خمینی(ره) نیز در این خصوص فرمودند که «هرچه داریم از محرم و صفر است» .

وی گفت: مسئولین باید ولایت و تبعیت از معصومین(ع) را در صدر کارهای خود قرار دهند و چراکه در غیر این صورت جانشینان ناخلفی روی کار می‌آیند و انقلاب را از مسیر اصلی خود دور می‌کنند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه پیروی و تبعیت از ولایت فقیه همان پیروی از معصومین(ع) است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به تجربه تلخ عاشورا گرفتار نشویم باید پیروی و تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود اثری از اسلام و انسانیت باقی نمی‌ماند و اگر غفلت کنیم این قضیه ممکن است در انقلاب اسلامی ما نیز اتفاق بیفتد.

مغیثی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس در سنگرهای ما سجاده‌های نماز، قرآن و مفاتیح بود اما در سنگرهای دشمن وسایل گناه و فساد وجود داشت و این باعث موفقیت و پیروزی رزمندگان ما شد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که آمریکا از ایران عصبانی است و در سازمان ملل و در جمع کشورهای دنیا به  ایران اتهام می‌زند این است که کشور ما توانسته در طول بیش از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اهدافش را همچنان پیش ببرد.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان برای نابودی انقلاب ما گروهک‌ها را به جان انقلاب انداختند و بعد از آنها هشت سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند اما انقلاب ما نه تنها از بین نرفت بلکه توانست با اقتدار اهدافش را پیش ببرد و اکنون نیز در جبهه مقاومت دارد اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: آمریکا و اسرائیل نیز قصد داشتند عراق، سوریه و لبنان را در اختیار خود قرار دهند تا منطقه برای آنها امن شود اما با دخالت ایران نقشه آنها نقش برآب شد و منطقه برای آنها نا‌امن شد.

مغیثی با بیان اینکه همه این موضوعات نشان دهنده این است که ایران اسلامی هنوز در صراط مستقیم خود قرار دارد، ابراز داشت: اگر قرار است که این راه مقاومت ادامه پیدا کند و ما بتوانیم در برابر جنگ نرم، ماهواره، فضای مجازی، اعتیاد و غیره که دشمنان برای نابودی انقلاب ما برنامه‌ریزی کرده‌اند مقاومت کنیم تنها یک راه وجود دارد و آن نهادینه و عجین کردن یاد خدا و نماز در جامعه به خصوص برای نسل جوان و نوجوان است.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس تمام تلاش و فعالیت‌های دستگاه‌ها در یک طرف قرار می‌گیرد و در طرف دیگر آموزش و پرورش و مسئولین فرهنگی که باید آموزش نسل نوجوان و جوان را در اولویت قرار دهند و بیشتر توجه داشته باشند.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: در این هفته باید همه مسئولین، به ویژه آموزش و پرورش و همه مسئولین فرهنگی دست در دست هم قرار دهند و نسل جوان و نوجوانان را که با  آرمان‌های انقلاب آشنایی زیادی ندارند، آشنا کنند و این نسل با آموزه‌های اسلامی به خصوص نماز عجین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات