امام جمعه شهرستان فراهان:

امام زمان خود را باید بشناسیم

امام جمعه شهرستان فراهان گفت: یکی از تکالیفی که بر دوش بشریت نهاده شده است، معرفت به امام است.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۷۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام فیض‌کرمیان امام جمعه فراهان در اولین روز از مراسم عزاداری محرم در سپاه ناحیه مقاومت بسیج فراهان با تاکید بر لزوم معرفت و شناخت امام گفت: یکی از تکالیفی که بر دوش بشریت نهاده شده است، معرفت به امام است.

وی افزود: معرفت به امام شناختی است که به وسیله آن بتوان امام را از غیر امام تمیز داد. شناخت امام به معنای شناخت ویژگی‌ها و خصایص امام و مقام او نزد پروردگار است و این شناخت هم نیازمند عنایت پروردگار است.

امام جمعه فراهان تصریح کرد: سرآمدِ معرفت به امام در میان مردان، حضرت ابالفضل العباس(ع) و در میان زنان حضرت زینب کبری (س) است. یکی از زیاراتی که برای افزایش معرفت به امام موثر است، زیارت جامعه کبیره است که در زیارت هر امام معصوم توصیه شده است.

حجت‌الاسلام فیض‌کرمیان در شرح فرازی از این زیارت بیان کرد: در بخشی از این زیارت به خلقت نوری اهل بیت(ع) اشاره شده است. خداوند در قرآن بر ما منت نهاده و این انوار را در خانه‌هایی قرار داده است.

وی همچنین در نقد برخی اشعار و مدایح گقت: برخی از اشعار و مطالبی که در مداحی‌ها بیان می شود با مقام امام سنخیت ندارد، چراکه هیچ کس قابل قیاس با امام نیست زیرا امام مانند خورشید است. بنابراین مقام هیچ کس با مقام امام معصوم قابل مقایسه نیست.

گفتنی است مراسم عزاداری و سوگواری محرم از تاریخ یکم مهرماه الی ششم مهرماه هر روز ساعت 7:30 صبح در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه فراهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار