گزارش «بسیج» از عملکرد بسیج کارگری در سال تولید و اشتغال:
مسئول بسیج کارگری استان قم گفت: مهم ترین بخش فعالیت بسیج کارگری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرهنگ سازی بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۷۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید و اشتغال بیانگر عمق حساسیت‌ها نسبت به وضعیت بازار کار و ازدیاد بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان است.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله تولید و اشتغال ناشی از اهمیت آنها در شرایط کنونی کشور است لذا شناسایی چالشهای پیش روی تولید و اشتغال در عرصه کنونی اقتصاد ایران باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

تردیدی نیست که در حال حاضر بزرگترین و مهمترین مشکل کشور بیکاری است. حداقل از اظهارات صریح و پیام‌های هشدار دهنده اقتصاددانان و کارشناسان امر می‌توان به این نتیجه رسید، اما ایجاد اشتغال از عهده یک وزارتخانه خارج است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید برای اشتغالزایی همت کنند و به میدان بیایند. در همین حال لازم است تا در برخی رویکردها نسبت به اشتغال اصلاحاتی صورت گیرد و زیرساختهای لازم برای تحریک بازار کار به نحو شایسته فراهم شود.

فعالان کارگری معتقدند برای آنکه شعار امسال عملیاتی شود دولت باید موانع پیش روی تولید و اشتغال را از میان بردارد.

 مهم ترین مأموریت بسیج کارگری فرهنگ سازی است

راهکار دیگری که برای برون رفت تولید از رکود باید در پیش گرفت، تقویت سرمایه‌گذاری است. اگر امنیت سرمایه‌گذاری در ایران تامین و تضمین شود، سرمایه گذار داخلی و خارجی با اطمینان کامل در فعالیتهای تولیدی مشارکت کرده و سرمایه‌های خود را وارد می‌کند.

اهداف و جایگاه کم نظیر بسیج کارگری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از پیش اهمیت دارد؛ از این رو گفتگویی با مسئول بسیج کارگری استان قم ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد:

مرادی، مسئول بسیج کارگری استان قم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهم فعالیت ها و برنامه های بسیج کارگری در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است؛ برنامه ریزی های لازم را در همین راستا با هماهنگی وزارت کار و رفاه اجتماعی داشته ایم.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی بسیج کارگری تصریح کرد: گفتنی است اغلب برنامه های بسیج کارگری تبیین کننده نقش تولید و اهمیت بخشیدن به خرید کالای ایرانی است.در همین راستا از طریق پایگاه های اطلاع رسانی و سایت های مربوط به بسیج کارگری اقدام به تبلیغ و ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی پرداخته ایم.

مسئول بسیج کارگری استان قم فرهنگ سازی را مهم ترین مأموریت بسیج کارگری دانست و  تصریح کرد: مهم ترین بخش فعالیت بسیج کارگری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرهنگ سازی بوده است.حمایت از تولید داخلی و کارگری ایرانی بخش مهمی است که در راستای تبیین اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری ما را ملزم می کند تا کار فرهنگی انجام دهیم.از طرفی نیز ما با کار فرهنگی به دنبال ارزش گذاری بر فرهنگ کار و تلاش هستیم تا بی کاری در بین جوانان امری قبیح تلقی شود.

 مرادی با بیان اینکه بزرگ  ترین معضل جامعه بیکاری جوانان است، عنوان کرد: امروز بزرگ ترین معضل جامعه ما نبود اشتغال در بین جوانان عزیز است عدم مدیریت صحیح  در این زمینه  موجب شده تا خیل عظیمی از جوانان ما بیکار باشند اما فرهنگ غلط مصرف کالای خارجی نیز مزید بر علت شده است. بر همین راستا امروز اگر خانواده های ایرانی به این باور برسند که مصرف و خرید کالای ایرانی چطور می تواند برای کارگران و جوانان اشتغال آفرین باشد؛ هرگز به دنبال خرید کالای خارجی نمی روند.

 مسئول بسیج کارگری استان قم با اشاره به عدم توجه مردم به جایگاه و اهمیت خرید کالای ایرانی عنوان کرد: متأسفانه برای مردم جا نیفتاده است که جایگاه خرید کالای مرغوب ایرانی چه میزان اهمیت دارد امروز خرید هر کالای ایرانی برابر اشتغال یک کارگر ایرانی در یک کارخانه است.

ارسال نظرات