مسئول بسیج کارگری استان قم گفت: امروز اگر هر شهروند احساس کند که به عنوان مثال با تهیه لوازم التحریر ایرانی می تواند در اشتغال جوانان سهم داشته باشد می تواند تحول بزرگی را ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۷۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید و اشتغال بیانگر عمق حساسیت‌ها نسبت به وضعیت بازار کار و ازدیاد بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان است.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله تولید و اشتغال ناشی از اهمیت آنها در شرایط کنونی کشور است لذا شناسایی چالشهای پیش روی تولید و اشتغال در عرصه کنونی اقتصاد ایران باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

تردیدی نیست که در حال حاضر بزرگترین و مهمترین مشکل کشور بیکاری است. حداقل از اظهارات صریح و پیام‌های هشدار دهنده اقتصاددانان و کارشناسان امر می‌توان به این نتیجه رسید، اما ایجاد اشتغال از عهده یک وزارتخانه خارج است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید برای اشتغالزایی همت کنند و به میدان بیایند. در همین حال لازم است تا در برخی رویکردها نسبت به اشتغال اصلاحاتی صورت گیرد و زیرساختهای لازم برای تحریک بازار کار به نحو شایسته فراهم شود.

فعالان کارگری معتقدند برای آنکه شعار امسال عملیاتی شود دولت باید موانع پیش روی تولید و اشتغال را از میان بردارد. بسیج از کارخانجات ورشکسته حمایت مالی می کند؟/ فاصله حرف تا عمل مسئولین در اشتغال زایی

راهکار دیگری که برای برون رفت تولید از رکود باید در پیش گرفت، تقویت سرمایه‌گذاری است. اگر امنیت سرمایه‌گذاری در ایران تامین و تضمین شود، سرمایه گذار داخلی و خارجی با اطمینان کامل در فعالیتهای تولیدی مشارکت کرده و سرمایه‌های خود را وارد می‌کند.باید توجه داشت که اشتغال؛ همان کلیدواژه ای است که دولت یازدهم و دوازدهم پیش از انتخابات ریاست جمهوری تاکید ویژه ای بر‌ آن داشت و بخش اعظمی از مانورهای تبلیغاتی خود را بر محور اشتغالزایی و چرخش سانتریفیوژها همزمان با چرخیدن چرخ اقتصاد و معیشت مردم متمرکز کرده بود و نگاه ویژه ای در زمان انتخابات به آن داشته است.

دولت یازدهم بر سر کار آمد، روزها از پی هم گذشت و دریچه های امید به روزنه هایی مبدل شد که می رفت یاس و سرخوردگی را برای مردم به ارمغان آورد. اکنون نزدیک به چهارسال و اندی از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد، اما وعده هایی که همگان منتظر تحقق آن بوده اند گویی به صفحات تاریخ پیوسته اند.

آمار بالای بیکاران بیانگر این موضوع است که دولت در بحث اشتغال‌ زایی ناموفق عمل کرده است. عدم توجه دقیق دولت به آمارهای بازار کار تا جایی است که  رئیس جمهور اوایل امسال دستور تک‌ رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان این دولت را داده بود که به‌ تازگی با انتشار آمار جدید از انبوه جوانان جویای کار و درک صحیح بحران بیکاری، توان دولت برای اشتغال ‌زایی برای سیل بیکاران مورد سؤال و تردید رئیس جمهور واقع شده است.

اهداف و جایگاه کم نظیر بسیج کارگری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از پیش اهمیت دارد؛ از این رو گفتگویی با مسئول بسیج کارگری استان قم ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد:

مرادی، مسئول بسیج کارگری استان قم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بسیج از کارخانجات تولیدی که درحال ورشکستگی هستند؛ حمایت مالی می کند؟ گفت:  امروز توانی برای بسیج باقی نمانده که بتواند در پروژه های اقتصادی وارد عمل شود ما از طریق حلقه های صالحین و ارتباط چهره به چهره سعی داریم تا فرهنگ کسب و کار با روزی حلال، ارج نهادن به کار و تقبیح بیکاری را ترویج کنیم.لذا اغلب برنامه های بسیج با عنوان اقتصاد در قالب فرهنگ تولید و اجرا می شود.

مسئول بسیج کارگری استان قم با بیان این مطلب که هر شهروند باید نسبت به خرید کالای ایرانی احساس مسئولیت کند؛ تصریح کرد: امروز اگر هر شهروند احساس کند که به عنوان مثال با تهیه لوازم التحریر ایرانی می تواند در اشتغال جوانان سهم داشته باشد می تواند تحول بزرگی را ایجاد کند.

مرادی با انتقاد از عدم تطابق حرف و با عمل مسئولین گفت: متاسفانه این فرهنگ در بین مردم وجود ندارد بر همین اساس من نوعی در حرف می گویم حمایت از تولید ملی اما وقتی برای خرید به بازار می روم دنبال کالای مرغوب خارجی هستم.

مسئول بسیج کارگری استان قم خاطرنشان کرد:  گاهی یک مسئول در روزنامه، مجله و یا رسانه ملی بر حمایت تولید ملی تأکید می کند اما در عمل لباس، ساعت،پیراهن،میکروفون انگشتر، کیف و... همان شخص خارجی است یعنی رفتار ما با حرفمان 180 درجه تفاوت دارد.

ارسال نظرات