صبح امروز و همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر و مقاومت در شهرستان اردکان نواخته شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۰۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم را گرامی داشت و گفت: دانش آموزان باید شاگردان خوبی برای مکتب حسینی باشند.

محمد اشرفیان افزود: دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که آرامش اکنون جامعه ما مدیون آنهاست.

فرماندار اردکان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهداء و هفته دفاع مقدس گفت: امنیت امروز کشور ما در منطقه آشوب زده خاورمیانه مرهون رشادت های رزمندگانی است که در گمنامی ماندند. این نظام، انقلاب، کشور و این امنیت به راحتی به دست ما نرسیده است و باید از این فرصت برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: نواختن زنگ مهر، این نکته را به ما یادآوری می کند که آینده این سرزمین و آینده این شهر به دست جوانان و نوجوانانی ساخته می شود که تصمیم گرفته اند با تحصیل علم و با تمام تلاش خود در این راه همت بگمارند.

هادی مقیمی گفت: رژیم بعثی عراق با حمایت مستقیم بیش از 40 کشور دنیا به ایران حمله کرد اما این مردم و این جوانان بودند که در قالب بسیج، سپاه و ارتش در برابر این تجاوز ایستادند و برای اولین بار اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان از ایران جدا شود و ما در این راه شهدای زیادی دادیم و مردم هم در پشت جبهه حمایت کردند.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اردکانی گفت: در سال گذشته رتبه های بسیار خوبی را در کنکور سراسری به دست آوردیم و این موفقیت بدون تردید حاصل تلاش و برنامه ریزی مجموعه آموزش و پرورش و معلمان عزیز و استعداد دانش آموزان است که امیدواریم این روند در سال آینده رشد بهتری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان خطاب به دانش آموزان گفت: تنها وظیفه ای که شما دارید درس خواندن است و بدانید که آینده متعلق به شماست و این شما هستید که باید کشور را اداره کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان نیز در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام ماه محرم به دانش آموزان توصیه کرد که با همت و تلاش سال تحصیلی جدید را شروع کنند و با کسب موفقیت ها موجب دلگرمی برای والدین و معلمان باشند.

لازم به ذکر است که مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اردکان در دبیرستان دخترانه علی ابن ابیطالب (علیه السلام) برگزار شد.

ارسال نظرات