مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 700 هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۲۶ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند
کد خبر: ۸۹۲۲۸۷۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، مراسم زنگ "مهر و مقاومت" به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار سیستان و بلوچستان در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز در قریب به ۲۶ هزار کلاس درس و ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه آماده شروع سال تحصیلی هستند و ثبت نام در مدارس از ۳ ماه پیش آغاز شده، ولی هنوز به پایان نرسیده، زیرا بسیاری از بازماندگان از تحصیل بعد از شروع سال تحصیلی خود را نشان می‌دهند.

علیرضا نخعی افزود: قریب به ۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز در مدارس ثبت‌نام شده اند، ولی ما برای ۷۰ هزار نوآموز پیش دبستانی آمادگی پذیرش داریم همچنین نیز قریب به ۲ ماه است که کار ساماندهی نیروی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هفت میلیون جلدکتاب درسی با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید تامین شده، افزود: ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی شامل میز، نیمکت، صندلی و ... همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری در مدارس سراسر استان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۱ هزار دانش آموز فاقد شناسنامه و اتباع خارجی در مدارس این استان جدب کلاس درس شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس نیز قریب به ۱۲۲ مدرسه با ۵۸۰ کلاس درس را در شش ماه اول سال تحویل آموزش و پرورش داده است و کار تعمیرات و تجهیزات ۵۰۰ مدرسه نیز انجام شده و ۷ میلیون جلد کتاب درسی با هزینه ۲۲ میلیارد تومان در تمام مدارس استان توزیع شده و از امروز اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: ۱۵۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف نیز به همت خیران و سپاه در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته تا در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کنند و برای نخستین‌بار است که این تعداد دانش آموز در آغاز سال تحصیلی تحت حمایت قرار گرفته اند.
ارسال نظرات