فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا و امام حسین متعلق به شیعه و سنی نیست اگر دقیق با عمق جان به آن نگاه کنیم عاشورا متعلق به بشریت است
کد خبر: ۸۹۲۲۸۷۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در دومین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از سربازان نمونه که با شعار علم و فن وآوری، جوانان سربازان در فاطمیه سپاه سلمان برگزارشد، با تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس مادر ۸ سال جنگ نابرابر با سلیقه قومیت و مذاهب مختلف تحت فرمان امام در جبهه حق برگرفته از فرهنگ عاشورا بود اظهار کرد: عاشورا و امام حسین متعلق به شیعه و سنی نیست اگر دقیق با عمق جان به آن نگاه کنیم عاشورا متعلق به بشریت است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که محور اصلی قیام امام حسین و واقعه عظیم کربلا اصطلاح دین جدش بوده است بیان کرد:اصلاح دین در واقع برای هدایت وسعادت بشریت است.

این مسئول با بیان اینکه همه مسلمانان اعم از شیعه وسنی دل در گرو اهل بیت (ع) و عشق به خاندان پیامبر (ص) دارند تصریح کرد: شیعه و سنی نحوه عزاداری‌هایشان با هم تفاوت دارد.

وی گفت: ما در دفاع مقدس با بهره‌مندی از فرهنگ عاشورا و عشق واراده به خاندان پیامبر در جنگ نابرابر پیروز میدان شدیم.

معروفی به نقش ارزنده جوانان در دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: دوران سخت جنگ نابرابر با مدیریت بسیج که متشکل از جوانان انقلابی بود انجام شد و جوانان پیروزی، عزت، سربلندی را به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان جوانان ایرانی را الگوی کشور‌های سوریه، عراق، لبنان، یمن خواند و اظهار کرد: این کشور‌ها امروزه با الگو برداری از این جوانان از رفتار اندیشه منش آن‌ها در راستای رسیدن به پیروزیسرمشق گرفته و گام بر می‌دارند.

وی با تاکید بر به دست آمدن افتخارات در زمینه‌های هسته ای، علمی، دفاعی، نا نو، صنعت که با تلاش شهدای جوان انجام شده است اذعان کرد: شخصیتی مانند سردار سلیمانی که پرورش یافته مکتب عاشوراو نهضت حسینی است ودر دفاع مقدس رشد کرد امروزه افتخارایران و جهان اسلام است.

معروفی از جوانان به عنوان سفیران حقیقی ملت ایران نام فرد و افزود: جوانان ما در جنگ نابرابر در برابر دشمن سر خم نکردند و جوانان امروز باید جون جوانان دیروز پا در رکاب ولایت فقیه باشند.
فرمانده سپاه سلمان با تاکید بر این مطلب که امروز اعتماد به جوانان و واگداری کاربه آن‌ها یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است اظهار داشت: جوانان انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی گری، وداشتن ویژگی هایی، چون مومن بودن واخلاص در عمل داشتن امروز پاسداران انقلاب اسلامی هستند که آرامش وامنیت جامعه را رقم زده اند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی با اشاره به این مطلب که سپاه سربازان را پون فرزندان خود دارد ومراقب سلامت جسم و روح آن‌ها است افزود:سربازان آینده سازان انقلاب اند وسخنان وقیحانه ترامپ به دلیل سربلندی وعزت وپیشرفت ملت ایران است، چرا که هیچ ملتی امروز در کشور‌های سوریه، عراق، لبنان، یمن به اندازه ملت ایران عزیز نیست.
این مسئول تصریح کرد: برای ملت ایران شیعه و سنی فرقی ندارد. یرا ملت ما در راستای اهداف انقلاب، ارش‌ها وآرمانهی اسلامی گام بر می‌دارد.
وی به الگو شدن شهید حججی جوان ۲۴ سالهبرای تمام اقوام، مذاهب اشاره وخاطر نشان کرد: این شهید اسلام ناب محمدی در نهضت سرخ عاشورای حسینی گام برداشت وامروز اسو شد.
ارسال نظرات