نمایشگاه «عکس آئینی عاشورایی» همزمان با ماه محرم به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای کامیاران برپا شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۸۴۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران، زبیر حسین پناهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران وفادارش و همچنین تبریک هفته دفاع مقدس گفت: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه فرهنگسرای کامیاران دایر شده است.


وی ضرورت توجه به این ایام با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی، جلوه‌هایی ویژه خاص و ناب از عشق و دلدادگی مردم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام با محوریت عاشورا و نگاه ویژه‌تر به مراسم آیینی عزاداری محرم توسط هنرمندان را از اهداف برگزاری این نماشگاه برشمرد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کامیاران گفت: عکاسی به واسطه آن که یکی از سریع‌ترین رسانه‌ها در انتقال پیام و رسانه‌ای فراگیری است، نقش اساس‌تر و سهم بیشتری در حوزه هنرعاشورایی می‌تواند داشته باشد؛ از جمله محور‌های این نمایشگاه شامل؛ تاثیر قیام عاشورا در اقشار مختلف مردم، اهمیت حفظ اثار معنوی و آیینی محرم، استفاده از امکان تاریخی و فرهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری و نگاه آزاد عکاس به ایام عزاداری در جامعه امروزی است.


حسین پناهی افزود: عکاسان سعی داشته تا با مستندنگاری شکل و آداب و سبک سوگواری هیئات مختلفی که در کردستان ومنطقه غرب کشور فعالیت دارند نما‌هایی از این سوگواری را که در طی سالیان گذشته ثبت کرده است برای مخاطب و بیننده به شکل روایی به نمایش بگذارد.


معاون فرهنگی، تبلیغات و پژوهش ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان کامیاران گفت: در این نمایشگاه تعداد ۲۹ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید منتخب از میان آثار هنرمندان استان‌های کردستان و غرب کشور در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته است.


وی یادآور شد: این نمایشگاه امروز شنبه اول مهر همزمان با دومین روز از ماه محرم الحرام با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وجمعی از مسئولین شهرستان در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران افتتاح شد.


این نمایشگاه دهه اول محرم صبح‌ها از ساعت ۱۲-۸ و عصر‌ها از ساعت ۲۰- ۱۶ پذیرای علاقمندان می‌باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات