خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس ناب ترین فرهنگ است و در قرن 21 که غرب و دنیا به دنبال ابتذال و ترویج بی بندوباری است و جوانانی که در قرن 21 زندگی میکنند با سبک زندگی حسینی و ادامه مسیر مولایشان حماسه ای حسینی خلق میکنند.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۹۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی  فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی، در یادواره شهدای زن که در حسینه شهر قهستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به روح بلند همه شهدا به خصوص شهدای زن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کشور درود فرستاد.

 

وی افزود:کشور ایران در طول هشت سال دفاع مقدس هفت هزار شهیده زن تقدیم کرده است و خراسان جنوبی سه شهیده زن دارد.

 

فرمانده سپاه استان بیان کرد:امسال تقارن آغاز ماه محرم و سالروز دفاع مقدس به ما نشان میدهد که دفاع مقدس امتداد و ادامه دهنده عاشورا بوده و باید مسیر عاشورا و دفاع مقدس جریان داشته باشد.

 

سردار قاسمی تصریح کرد:مومنین مسیر کمال را میروند؛عده ای به شهادت میرسند،عده ای منتظر شهادت اند و عده ای بر سر پیمانشان هستند.

 

وی عنوان کرد: عاشورا یک تصادف و حادثه نیست عاشورا یک واقعه بصیرتی است و امام حسین (ع) با شناخت کامل از عرفات به سمت قتلگاه و قربانگاه رفت و میدانست که آخرش شهادت است اما این مسیر را با بصیرت و شناخت پیمود.

 

فرمانده سپاه استان گفت: عاشورا یک فرهنگ،حجت و منشور است که امام خمینی (ره)،بزرگان و جوانان ما در دوران دفاع مقدس به آن اقتدا و عمل کردند.

 

سردار قاسمی عنوان کرد: عاشورا مبدا قیام ها و حرکت ها است؛انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما که از عاشورا درس گرفت نتیجه قیام و حرکت در سایر کشورها از جمله لبنان،یمن و سوریه شد.

 

فرمانده سپاه استان بیان کرد: دفاع مقدس ما ناب ترین فرهنگ است و در قرن 21 که غرب و دنیا به دنبال ابتذال و ترویج بی بندوباری است،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ما فرهنگ میشود و جوانانی که در قرن 21 زندگی میکنند با سبک زندگی حسینی و ادامه مسیر مولایشان حماسه ای حسینی وخلق میکنند.  

 

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی مثل امام حسین (ع) سرش از قفا بریده شد و دستانشان مانند حضرت ابولفضل قطع شد،تاکید کرد: شهدای مدافع حرم زیادی سرشان بریده شده اما یا مثل شهید حججی نبوده و دشمن نحوه شهادتشان را منتشر نکرد اما شهید حججی تا آخرین لحظه ذکر یا حسین و یا مهدی بر لب داشت و ذره ای ترس به خود راه نداد.

 

سردار قاسمی ادامه داد: شهید حججی تا آخرین لحظه محکم و قوی در مقابل دشمن ایستاد و از راهش جدا نشد برای همین دشمن سرش را از قفا برید و فیلمش را منتشر کرد.

 

فرمانده سپاه استان بیان کرد: دفاع مقدس حق را از باطل جدا کرد،مستکبر را مفتضح کرد و ظالم را رسوا کرد و در نهایت فرهنگ ناب محمدی را احیا کرد.

وی خاطر نشان کرد: امام علی علیه السلام در حدیثی میفرمایند:" جهاد یکی از درهای ویژه بهشت و مخصوص افراد خاص است".

 

سردار قاسمی عنوان کرد: شهیدان شهادت را ترجمه و تفسیر کردند و امروزه بعد از 1400 سال فرهنگ شهادت احیا شده است.

 

وی با بیان اینکه ما برای دفاع مقدس کار نکرده ایم،اظهار کرد: برای دفاع مقدس فیلم و کتاب زیادی ساخته و نوشته نشده و در زمینه معرفی نقش و حضور زنان در دفاع مقدس خیلی عقب هستیم و کاری نکرده ایم.

 

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: در کل کشور کاری که مستند باشد برای معرفی و بیان حضور زنان و اهمیت نقش زنان انجام نشده است.

 

سردار قاسمی گفت: در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی زنان دوشادوش مردان در همه زمینه ها از پشتیبانی تا ایستادگی و مقاومت و نگه داشتن شهرها تلاش کردند و نقش زنان در پیروزی کشور کمتر از مردان نبوده و خیلی تاثیر گذار تر بوده است.

وی اذعان کرد: زنان ما از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب الگو گرفته و بعضا مادر چند شهید هستند.

 

فرمانده سپاه استان بیان کرد: بانوان ما در انقلاب اسلامی نقش بانوان صدر اسلام را احیا کردند.

 

وی یاد آور شد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه شهدا برای ما مایه برکت اند و هم در دنیا وآخرت شفاعت ما را خواهند کرد.

 

سردار قاسمی تصریح کرد: امام خمینی میفرمایند:" جنگ از برکات خفیه الهی بود" و اگر الان کشور ایران مانند خورشیدی در جهان میدرخشد به برکت دفاع مقدس است.

 

فرمانده سپاه استان گفت: شهدا برکات زیادی برای کشور ما داشته و دارند و اگر برکت آنها نبود الان شهید حججی و امثالش را نداشتیم.

 

سردار قاسمی تصریح کرد:شهدای ما برای رزمندگان سایر کشورها الگو شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری و اهمیت یادوارهای شهدا خاطر نشان کرد: هر یادواره شهدایی که برگزار میشود یعنی اینکه اسلام،امام حسین(ع)،حضرت زینب (س) و عاشورا زنده است و دلیل زنده بودنش هم خونهای مطهر شهدا است.

 

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: برخی منافقین امروز میگویند چرا جوانان ایرانیربرای دفاع از سوریه ، لبنان ،فلسطین، یمن و... میروند و یا چرا ما برای بازسازی عتبات کمک کنیم؟ امام حسین (ع) عرب بود و ما فارس،فارس  را چه به مدافع حرم و بازسازی؟؟این منافقان کور دل باید بدانند که یکی از بهترین سربازان امام علی (ع) سلمان فارسی ایرانی بوده و این از افتخارات ما است.

 

وی ادامه داد: اگر مدافعان حرم از ایران هستند اینها از اسلام و اهلبیت دفاع میکنند دفاع از اسلام برمسلمان لازم است. 

 

سردار قاسمی عنوان کرد: امام خمینی میفرمایند:"جوانان امروز(انقلاب اسلامی)از جوانان صدر اسلام خیلی بهتر هستند.

 

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: یار واقعی اسلام ما ایرانی ها هستیم و امروز ایرنی ها حرم همه اءمه را میسازند و سپاه بدر را ایرانیان تشکیل داده و مدافعان حرم سایر کشورها تاسی  از مدافعان حرم ما گرفته اند.

 

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی با توجه به جمعیت یکی از استانهایی است که در زمینه بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر را دارد.

 

فرمانده سپاه استان در پایان تاکید کرد: راه شهدای دفاع مقدس زنده است و ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) ،حضرت زینب(س) و شهدا بوده ایم، هستیم و خواهیم بود و تا آخر ایستاده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها