حجه الاسلام سعیدی:

عمل گزینشی به امر رهبری نفاق پیچیده در بین مسئولین و نخبه گان است/ حماسه کربلا مستند ترین واقعه تاریخ است

حجه الاسلام سعیدی عمل گزینشی به برخی دستورات و سرپیچی از دیگر منویات ولی فقیه را نفاق پیچیده خواند و با توجه به اینکه شناخت، محبت، اطاعت و جهاد در راه خدا عبرت ها و درسهایی دارد که در عاشورا پدیدار گشت ادامه داد: خطرناکترین عمل نخبه گان، خواص و مسئولین، عمل گزینشی نسبت به اجرای اوامر رهبری معظم است.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۶۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب در اولین مراسم روز عزاداری  شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین(ع) در حسینیه عاشقان کربلای مازندران گفت: حماسه کربلا مستند ترین واقعه تاریخ است  که طی آن  واقعه عاشورا با دو چهره باطنی و  ظاهری به جهانیان معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تکمیل معارف یاد شده،  ظاهر حماسه عاشورا را همان واقعه سال 61 دانست و افزود:  باطن عاشورا نه برای آنروز قابل توصیف بود و نه بعد از 1500 سال از گذشت آن واقعه  برای امروز قابل توصیف است، که این نشان از عظمت  حادثه کربلا دارد.

حجه الاسلام سعیدی با بیان اینکه بیان توصیف حادثه کربلا از سال 61 تا کنون با مشکلاتی همراه بود در تشریح آن اظهار داشت: اولین مشکل بیان حادثه کربلا چگونگی پذیرش یا نپذیرفتن حرکت امام حسین(ع) توسط مردم و خواص بی بصیرت بود و دومین مشکل فاصله عصر امام حسین(ع) با عصر نبوی زندگانی پیامبر(ص) و علوی  امام علی(ع) بود، که زمان تقریبا زیادی از بعثت، هجرت و رحلت پیامبر گذشته بود.

وی ضمن اشاره به خیانت دستگاه اموی، انتشار و تبلیغ 60 هزار اهانت علیه خاندان نبوت و امامت  با لعن نسبت به معصومین(ع) در نماز را از جمله برنامه های تبلیغی و فرهنگی دشمنان آن امام معصوم(ع) دانست و یادآور شد : عمق حقایق حادثه  آنقدر گسترده است که بیانش از سوی امام حسین(ع) برای همه مردم مقدور نبوده و مخاطب نمی تواند آنرا درک کند لذا عمق آن چیزی است که امروز برای آن 80 میلیون ایرانی یکدل و یکصدا برای  حماسه امام حسین(ع) و ولایتمداری و وفاداری یاران و خاندانش به امام(ع) در کربلای سال 61 ،  عزاداری می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چند دستگی انسانهای در خط دین گفت:   نکته مهم  هر عصر در حادثه، حرکت و جهاد اینست که گاها  امکان بیان عمق حرکت و قیام  امام (ع) و رهبر وجود ندارد.

حجه الاسلام سعیدی لازمه همراهی با رهبری را  در برابری با تراز اخلاص، تعبد و ولایتمداری برشمرد و گفت: متعبدترین انسانهای تاریخ، همراهان امام حسین(ع) در عاشورا بودند که بدون سئوال از چرایی  نهضت و حرکت امام(ع)،  ایستادگی داشته و جان فدای ولایت و اسلام کرده و به شهادت رسیدند.

این مسئول ریزش انسانها را در مقاطع مهم و سنگین قابل ملاحظه دانست و با عنوان اینکه تعبد، ولایتمداری و تابعیت از امام در همه موارد باید نمود یابد عنوان کرد: مقام عظمای ولایت با علم بر  عمق مسائل می فرمایند برای حمایت از تولید داخل  از اجناس خارجی ای که مشابه داخلی دارند خریداری نشود یا امر به توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی  و درونزا می دهند، تعبد حقیقی حکم می کند بی چون و چرا به آن عمل شود زیرا همه این ها آزمون تعبد است.

وی با اشاره به حضور مدافعین حرم در سوریه در سالهای گذشته که اکثرا فلسفه ای از حضور نمی دانسته و صرفا در پی اجرای اوامر و حکم الهی اقدام کردند، یادآور شد: متعبدترین افرادکسانی هستند که حکم ولی زمان  را بدون آشنایی از فلسفه آن، با جان و دل عمل می کنند، گرچه امروزه با شناخت عامه از فلسفه حضور در  مناطق مورد ظلم قرار گرفته، اجر و مزد مجاهدت و دفاع از اسلام و مظلومین کم نخواهد شد.

حجه الاسلام سعیدی عمل گزینشی به برخی دستورات  و سرپیچی از دیگر منویات  ولی فقیه را نفاق پیچیده خواند و با توجه به اینکه شناخت، محبت، اطاعت و جهاد در راه خدا عبرت ها و درسهایی دارد که در عاشورا پدیدار گشت ادامه داد: خطرناکترین عمل نخبه گان، خواص و مسئولین،  عمل گزینشی نسبت به اجرای اوامر رهبری معظم است.

وی ضمن بیان اینکه برخی در نظام اسلامی با مخالفان  و دشمنان نظام، ولایت و امت همنشین و هم صحبت می شوند و اذعان می دارند ما فلان مسئول و ... هستیم  و باید همه را پذیرا باشیم، در حالیکه باید بدانند در خدمت به خلق در دستگاه و نهاد و ... باید برای همه گشوده باشد و مسئولین پاسخگو،  نه آنکه مسئول با دشمنان مردم و ولایت همدل شود، افزود: خداوند در وجود انسان دلی آفرید و آن فقط می تواند یا خدا را در خود جای دهد و یا غیر خدا را،  لکن در یک دل جای هر دو نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها