خبرهای داغ:
امام جمعه نهبندان:

ترامپ آبروی بر باد رفته آمریکا را در بین ملت ایران دو چندان کرد/ با لبخند نمی توان مسائل سیاسی کشور را حل کرد

امام جمعه نهبندان گفت: رئیس جمهور آبروی بر باد رفته آمریکا را در بین ملت ایران دو چندان کرد. و برای دستگاه های دیپلماسی کشور این نیز می تواند درس عبرتی باشد که با لبخند نمی شود مسائل و سیاست خارجی را پیش برد و عدم اعتماد به آمریکا برای چندمین بار متوالی برای همه محرز و آشکار شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۵۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: اهمیت عزاداری امام حسین (ع) توسط پیامبر و ائمه معصوم و دیگر بزرگان یاد شده است و بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) می فرمایند هرکس بر حسین بگرید و یا دیگران را بگریاند بهشت بر او واجب می شود افزود: عزاداری بر حسین و اصحابش دارای پایه و اسا س می باشد. و اگر خواسته باشیم از اجر و پاداش عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) بهره ببریم باید نسبت به قیام و انگیزه امام حسین(ع) از قیام آگاه شده و شناخت و معرفت کسب نماییم.

قیام امام حسین(ع) دارای انگیزه های اجتماعی، فرهنگی، دینی مذهبی و... بوده است چرا که بنی امیه قصد از بین بردن دین اسلام را داشته و امام حسین(ع) خود می فرماید که من برای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن امت جدم قیام کرده ام.

وی افزود: هیئت های مذهبی و عزاداری مانند کلاس درس و دانشگاه پر مخاطب است و باید به مخاطبین این کلاس ها درس داد و خوراک تامین کرد که اصل این عزاداری ها شایسته اخلاص می باشد و باید به قصد غربت و پرهیز از دروغ و تحریف صورت گیردو از آنچه سبب ضرر رساندن به عزاداری می شود اجتناب و دوری کرد.

به واجبات و اقامه نماز در عزاداری ها و هیئات پرداخته شود تا سبب ایجاد بصیرت و معرفت از امام حسین و قیام او گردد.

عباسعلی خزاعی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس که بیانگر رشادت ها، دلاور مردی های شهدا، ایثارگران، جانبازان ، رزمندگان و همه وهمه تلاشگران عرصه نبرد بوده است را گرامی داشته و باید فرهنگ جبهه و جنگ، ایثار و فداکاری را به نسل سوم و چهارم یاد آور شد، اگر چه جوانان پرشور و مجاهدی وجود دارند که هر لحظه آماده دفاع هستندنمونه آن شهید حججی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری خداوند او را حجتی در برابر دیدگان همه قرار داد.

خطیب نماز جمعه نهبندان در ادامه نیز به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه انتظامی و خبرگان رهبری اشاره داشت و گفت:آقا فرموده اند که بعضی از موضوعات تبدیل به گفتمان شود ما هم بایستی مشکلات و کمبودهای منطقه خود را دانسته و مطالبه گر باشیم تا این مشکلات رفع و حل گردند.

خزاعی خاطر نشان کرد: سخنان نابخردانه ترامپ باری دیگر حرف حضرت آقا را اثبات نمود که ایشان فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری شرم دارند و این رئیس جمهور آبروی بر باد رفته آمریکا را در بین ملت ایران دو چندان کرد. و برای دستگاه های دیپلماسی کشور این نیز می تواند درس عبرتی باشد که با لبخند نمی شود مسائل و سیاست خارجی را پیش برد و عدم اعتماد به آمریکا برای چندمین بار متوالی برای همه محرز و آشکار شد.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور است که موضوع را با انسجام و از روی عزت و حکمت در پیش گیرند افزود: سخنان زشت رئیس جمهور آمریکا انزجار خودش را در مقابل دیدگان همه بیشتر و بیشتر کرد و به همین منظور مردم نهبندان هم در پایان نماز جمعه تجمعی اعتراض آمیز دارند.

اشاره به عملیات شکست حصر آبادان در 7 مهر و سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد از دیگر بیانات خطیب نماز جمعه نهبندان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها