توکلی الله آبادی استاد دانشگاه و فرمانده بازنشسته سپاه ناحیه کوهبنان شکست حصار جغرافیایی انقلاب و تولید تفکر بسیجی را دو دستاوردهای مهم دفاع مقدّس خواند.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۱۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، از نتایج مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس وخود باوری بوده است ، ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باورکنیم وبا تکیه بر توانمندی خود به ویژه جوانان خدا جوی کشورمان را اداره نماییم.

دستاوردهای داخلی وخارجی دفاع مقدس فراوان است. در این گفتگو سعی شده است مهم ترین دستاوردهای داخلی دفاع مقدس و نقش دفاع مقدس در پیشرفت کشور مورد بررسی قرار گیرد و تاثیر برکات آن در عرصه های خارجی و نقش آن بر منطقه ارزیابی شود.

سرهنگ محمد رضا توکلی الله آبادی استاد دانشگاه و فرمانده بازنشسته سپاه ناحیه کوهبنان در گفتگو با خبرنگار ما در کوهبنان در این باره گفت : هر پدیده اجتماعی پس از به ثمر رسیدن دستاوردهایی را برای جامعه وحتی بشریت به ارمغان می آورد، بدیهی است میزان وسطح دستاوردهای هرپدیده نیز به بزرگی واهمیت آن بستگی دارد.

وی ادامه داد : از آنجا که انقلاب اسلامی، یک انقلاب الهی وبه مانند شجره ی طیبه ای می ماند که دستاوردهای فراوانی داشته و دارد که یکی پس از دیگری آشکار خواهد شد بایک نگاه می توان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را در دو حوزه ی داخلی وخارجی مورد بررسی قرار داد.

توکلی افزود : انقلاب اسلامی که در سپیده دم بیست ودوم بهمن ماه سال هزارو سیصدو پنجاه وهفت در سرزمین ایران به رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ره)طلوع کرد واعجاز بزرگ قرن را رقم زد، دستاوردهای فراوان وبی سابقه ای را در حوزه های گوناگون به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نخستین ومهمترین دستاوردها بود دستاورد یاد شده، مسؤلیت ووظیفه ی نگهبانی از انقلاب را نیز بر عهده گرفت.

محمدرضا توکلی تشریح کرد : هم چنان که ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باورکنیم وبا تکیه بر توانمندی خود به ویژه جوانان خوداجوی کشورمان را اداره نماییم و شاهد تولد تفکر بسیجی بوده ایم، تفکروتشکل ارتش بیست میلیونی که در کلام نورانی امام خمینی (ره)چنین خلاصه می شود:اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان وجهان خواران ازآن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

وی پس از بررسي واژه دفاع مقدس واهمیّت آن به بررسی مفهوم جهاد پرداخت و سپس وجوه افتراق آن را با دفاع مقدس مورد کنکاش قرار داد تا مرز این دو حوزه به خوبی آشکار گردد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : شکست حصار جغرافیایی انقلاب ، احیاء هویت مسخ شده ا سلام و مسلمانی، حضور مقتدرانه، اعتماد به نفس و خودباوری، شکوفایی استعداد و خلاقیت و پشرفت علمی ، رشد باورهای دینی ، تولید تفکر بسیجی، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تحول در صنایع دفاعی کشورو حضور داوطلبانه‌ی مردم در جبهه‌ها دستاورد هایی بود که دفاع مقدس در زمینه داخلی برای کشور داشت .

 

ارسال نظرات