یک کشاورز بسیجی روستای خانیک در گفتگو با « بسیج» مطرح کرد:
علی فارابی گفت: روستای خانیک دارای اراضی شیب‌دار به سماق‌زار تبدیل شود و اگر سماق خانیک در شهرستان کاخک و گناباد بسته‌بندی شود قطعا شاهد رونق این محصول و افزایش تقاضا برای سماق خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۹۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

علی فارابی یکی از کشاورزان بسیجی روستای خانیک استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به اینکه روستای خانیک دارای مناطق زراعی  است که دارای اراضی شیب‌دار و کم بازده برای سایر محصولات است از اینرو بهتر است به سماق‌زار تبدیل شود و اگر سماق خانیک در شهرستان کاخک و گناباد بسته‌بندی شود و با کیفیتی مطلوب به بازار مصرف عرضه شود قطعا شاهد رونق این محصول و افزایش تقاضا برای سماق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سماق کاران منطقه خانیک  نیاز دارند که دوره های آموزشی مربوطه برگزار شود افزود:  ایجاد کلاس های آموزشی برای پرورش دهندگان سماق در زمینه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری ترویج و ترغیب کشاورزان منطقه برای توسعه و تولید بیشتر سماق است.

وی در ادامه افزود: تغییر کاربری مراتع و جنگل های فاقد منابع طبیعی و اقتصادی به مزارع سماق؛ می‌تواند نقش موثری در درآمدزایی برای سماق کاران داشته باشد.

این کشاورز بسیجی در خاتمه افزود: معرفی سماق منطقه با اجرای جشنواره های متعدد در سطح منطقه و کشور نقش موثری در حمایت از سماق کاران دارد و با توجه به اینکه روستای خانیک یکی از مناطق محروم محسوب می‌شود و فضای کافی برای اشتغالزایی ندارد جوانان در روستا نمانده و به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند که در وضعیت شغلی خوبی هم قرار ندارند.

ارسال نظرات