سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی سال 1396بیانیه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۸۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
 به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی سال بیانیه ای منتشر کرد:

بسمه تعالی
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی سال 1396
اول مهر، سرآغاز رویش دانایی و بیداری و پیوند مبارک تعلیم و تربیت با زندگی است. در ماه مهر درهای دانایی با گام های استوار دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان باز می شود و با صدای زنگ مدارس و دانشگاه ها فرصت بزرگ فهمیدن ایجاد می شود.
مهر ماه امسال مصادف شده است با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین هفته گرامیداشت دفاع مقدس. این تقارن و همزمانی پر معنی و درس آموز را مغتنم شمرده و امیدوار هستیم همه اجزا و ارکان  دستگاه تعلیم و تربیت کشور در سایه این دو حادثه الهام بخش همچنان در تربیت انسان های متعالی و ایثارگر همچون شهید حججی ها موفق بوده  و امید استکبار جهانی را نسبت به تربیت نسل بی هویت، ناامید نمایند.
اکنون که دانش آموزها با توان و عزم راسخ خود، آماده دیدار معلمان و اساتید خود هستند تا از فضای کسب علم و معرفت حداکثر بهره را ببرند، وظیفه سنگین آموزش و پرورش در تقویت روحیه علم آموزی در سایه اخلاق و عزت کاملا مشهود می باشد.
بر این اساس وزارت آموزش و پرورش بعنوان نهادی مهم‌ و تأثیرگذار‌ لازم است که به موضوع تحول در سیستم آموزش و ارتقاء کارآمدی آن توجه ویژه‌ای نماید زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست های تحول نظام آموزش و پرورش اشاره فرمودند این نهاد مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی برای کشور می باشد.
یکی از فرصتهای بی نظیری که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد،  وجود ظرفیت وسیع نیروی انسانی باتجربه، متخصص و با انگیزه معلمین است. این وزارت خانه باید زمینه هایی را ایجاد نماید تا این ظرفیت های بالقوه بزودی بکارگیری شود تا هر چه بهتر و سریعتر به اهداف بلند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور دست یابد.
پرواضح است که همه دستگاه ها از جمله دولت و مجلس باید به این نهاد انسان ساز که مهمترین دستگاه تعلیم و تربیت نسل با هویت مستقل کشور است، کمک کنند تا به بوسیله آن بتوانند روح انقلابی گری را در معلمان تقویت و در دانش آموزان نهادینه کند.
در این راستا سازمان بسیج فرهنگیان ضمن تبریک به وزیر جدید آموزش و پرورش،آمادگی همه جانبه خود را برای کمک به این وزارتخانه اعلام کرده تا بدینوسیله ۱-تربیت نیروی انسانی ۲-اهمیت ویژه به دانشگاه فرهنگیان ۳-تزکیه و تربیت کارکنان این وزارتخانه ۴-ارتقای جایگاه معلمان ۵-ارتقا سلامت اجتماعی دانش آموزان ۶-بازنگری حجم و محتوای کتاب ها ۷-اجتناب از خصوصی سازی مدارس و ...  را محقق سازد.
سازمان بسیج فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس، ایام بازگشایی مدارس را بر معلمان و دانش آموزان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت داریم سال تحصیلی جدید برای فرهنگیان معزز و دانش آموزان گرامی توام با عافیت و بهروزی و توفیقات الهی باشد.

ارسال نظرات