علی فارابی گفت: اگر برنامه ریزی مناسب برای صنایع تبدیلی، بازاریابی، فروش و صادرات سماق از سوی مسوولان صورت گیرد رونق اقتصادی و درآمدزایی مناسب برای برای روستاییان شهرستان گناباد و روستای خانیک را فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۷۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

علی فارابی یکی از کشاورزان بسیجی از اهالی روستای خانیک واقع در استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  برنامه‌ریزی عملی برای خرید تضمینی سماق امری ضروری ازسوی دولتمردان است از اینرو ایجاد کارگاه بسته‌بندی و ارائه تسهیلات برای کشت سماق باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کشت سماق موجب اشتغال پایدار و ایجاد انگیزه در روستاییان خواهد شد افزود: هرساله در اواخر تابستان و اوایل پاییز میوه های سماق بر درختان جنگلی می رسند  اهالی روستاهای اطراف شهرستان گناباد طی جشنی به نام جشن برداشت سماق میوه رسیده درختچه را چیده و پس از خشک کردن، آنها را آسیاب کرده و علاوه بر مصرف خوراکی و دارویی در رنگرزی نیز استفاده می کنند.

این کشاورز بسیجی خاطر نشان کرد: اگر برنامه ریزی مناسب برای صنایع تبدیلی، بازاریابی، فروش و صادرات سماق از سوی مسوولان صورت گیرد قطعاً می تواند علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و درآمدزایی مناسب برای کشاورزان زمینه اشتغال پایدار را نیز برای روستاییان شهرستان گناباد و روستای خانیک را فراهم کند.

علی فارابی در خاتمه افزود: واگذاری وامهایی با تسهیلات بلندمدت و کم بهره برای فعالان کشت سماق در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات