خبرهای داغ:
مادران سمنانی در همایش شیر خوارگان حسینی که به مناسبت شهادت کوچکترین سرباز کربلا برگزار شد با حضرت رباب همنوایی کردند.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۶۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مادران سمنانی در عزای شهادت علی اصغر کوچکترین سرباز کربلا اشک ماتم ریختند و با  لالایی حضرت رباب  هنموایی کردند.

این گزارش مربوط به برگزاری همایش شیرخوارگان در شهرستان های میامی، گرمسار و سمنان، سرخه و مهدیشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، دهمین همایش «شیرخوارگان حسینی» در حسینیه اعظم میامی برگزار شد، در این همایش کودکان شیرخوار به همراه مادرانشان حضور داشتند.

مادران شرکت کننده در این مراسم معنوی به نوزادان خود لباس های یک رنگ سبز و سفید پوشانده و پیشانی بندهای «یا حسین(ع)» و «یا ابوالفضل(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» را به پیشانی کودکان خود بسته بودند.

در این مراسم که متبرک به نوای «لبیک یا حسین(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» بود، مادران با روی دست گرفتن فرزندان خود به یاد کوچکترین شهید کربلا، شیرخواره شش ماهه اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

درشهرستان میامی نیز این مراسم همزمان با سایر نقاط کشور و استان سمنان در بیش از 40 نقطه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، همایش شیرخوارگان حسینی در روز اول ماه محرم الحرام توسط مهدیه گرمسار و با کمک های مردمی و خیرین مساجد در سالن شهید باهنر سه هزار نفری گرمسار و با حضور عاشقان حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر در پایگاه سکینه سمنان با حضور بیش از دو هزار نفر برگزار شد.
در این مراسم مادران فرزندان نوزاد خود را نذر حضرت صاحب زمان (عج) کردند.
براساس این گزارش، مراسم همراه با خطبه خوانی،مداحی و سخنرانی و همچنین طبخ و توزیع اطعام نذری بود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر ،طی آیئنی همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم درحسینیه اعظم  مهدیشهر برگزار شد.

در این آئین مادران مهدیشهری به همراه کودکان خردسال به یاد طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر(ع)در مظلومیت شیر خوار 6ماهه ابا عبدالله الحسین(ع)گریستند.

امروز مادران سوگوار با بستن سر بندهای سبزوقرمز مزین به  یاحسین(ع)وحضرت علی اصغر(ع)برپیشانی شیر خوارگان بر مظلومیت امام حسین (ع) وخاندانش اشک ماتم ریختند.

این آئین معنوی که با هدف تکریم کوچکترین شهید کربلا به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع)برگزار شد مادران دلسوخته ،طفلان خود را به یاد شش ماهه کربلا بر روی دست گرفته وبا اشکهای خود ،همنوا با رباب مادر حضرت علی اصغر(ع)در دشت کربلا همناله شدند.

همچنین گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع)توسط تعدادی از مادران در جمعیت به حرکت در آمد هشد که حال وهوایی خاص به این آئین بخشید.

در ادامه حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر به ذکر مصائب ابا عبدالله الحسین وخاندان پاکش پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام غايبي در برنامه شيرخوارگان حسيني در تكيه حضرت علي اصغر(ع) سرخه با اشاره به اينكه بايد اين مجالس را قدر دانست گفت: هرچيز در عالم ارزشي دارد و معيار ارزش هرچيزي به مولفه هايي بستگي دارد.

وي افزود:  براي نمونه هدف يك انسان بدست آوردن لقمه حلال و خريد يك آپارتمان است قيمت و ارزش اين فرد به همان آپارتمان است.

غايبي بيان داشت: به امام حسين(ع) ثارالله مي گوييم به اين علت كه خوني كه آمده ارزش خدا را داردو هركس خونش را براي خدا قرار دهدثارالله مي شودو در كنار ثارالله افراد ديگري هم بودند كه علاقه و عشق آن ها به امام حسين(ع) بود، خون اين افراد هم ارزش خدايي دارد.

وي گفت: در طول تاريخ ما اصحابي مثل ابي عبدالله سراغ نداريم، مگر افرادي كه منتظر امام زمان(عج) هستند كه بهترين مردم هرزماني هستند و خداوند آنقدر به آنها عقل و معرفت داده است مثل اينكه امام در بين آنها زندگي مي كند؛ اينها كساني هستند كه در خفا و آشكار مردم را به دين خدا دعوت مي كنند.

غايبي افزود: حضرت علی(ع) فرموده اند«بهترين خلق مردم بعد از جانشينان پيامبر(ص) شهدا هستند».

وی افزود:پيامبر گرامی اسلام(ص) سه گروه را مورد شفاعت خود قرار مي دهند كه شامل انبيا، علما و شهدا مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها