خبرهای داغ:
مدرس حوزه علمیه گفت: هدف از گردهمایی شیرخوارگان حسینی، تربیت حسینی کودکان از همان سنین پایین، به عنوان سربازان امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۵۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

هدف از گردهمایی شیرخوارگان تربیت حسینی کودکانبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام روح‌الله بازیار در گردهمایی شیرخوارگان حسینی، حوزه حضرت خدیجه(س) نهاوند اظهار داشت: هدف از گردهمایی شیرخوارگان حسینی، تربیت حسینی کودکان از همان سنین پایین، به عنوان سربازان امام زمان(عج) است.

وی افزود: این گردهمایی اولین بار در سال 84 در تهران برگزار شد و امروز این اجتماع به صورت جهانی درآمده است و امسال در 4 هزار و 500 نقطه از کشور ما و 41 کشور مسلمان در دنیا همزمان با اولین جمعه ماه محرم با شکوه خاصی برگزار شد.

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: ما با آوردن فرزندان خود در این مجالس آنها را بیمه می‌کنیم و این حضور باعث ایجاد محبت اهل بیت(ع) در وجود این کودکان خواهد شد.

وی در خصوص جایگاه ویژه یک زن به عنوان مادر تصریح کرد: میزان محبتی که خداوند نسبت به انسان دارد قابل درک نیست اما مقداری از این محبت در وجود هر زن پیداست که با علاقه وافر فرزند خود را در آغوش می گیرد و از محبت و آرامش وجود خود به فرزندش هدیه می دهد.

بازیار عنوان کرد: نقش مادران در تربیت فرزند بیشتر و بارزتر از پدر خانواده است و مادر وظیفه دارد از همان ابتدا مسیر ایمان و تقوا را به فرزند خود نشان دهد و زمینه رشد و تکامل او را فراهم آورد.

وی پیرامون سه حقی که هر فرزندی بر گردن والدین خود دارد، گفت: اولین حقی که هر فرزندی می تواند از والدین خود مطالبه کند انتخاب نام نیک برای اوست چراکه هر فرد در روز محشر با نام خود حاضر می شود.

مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: حق دیگر برخورداری فرزند از تربیت دینی و اسلامی است که خوشبختانه با وجود نظام جمهوری اسلامی امکان آن فراهم است و آخرین حق نیز آموزش دادن قرآن به فرزند به خصوص فرزند خردسال است چراکه این آموزش از سنین پایین باعث می شود که قرآن با جسم و روح کودک آمیخته و عجین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات