خبرهای داغ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نبود بودجه برای ساخت آثار فاخر، بر تسهیل شرایط به منظور حضور بخش خصوصی در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۹۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به این واقعیت که بودجه‌های دولتی دیگر توان پاسخگویی در قبال ساخت محصولات فرهنگی را ندارد، اظهار داشت: در چنین شرایطی که بودجه‌ها دیگر توان ساخت محصولات فرهنگی را ندارد، باید به سمت تولیدات بخش خصوصی حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر علاوه بر دولت، سازمان صدا و سیما، نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مشکلات فراوانی در حوزه بودجه‌ای دارند و توان تولید محصولات فرهنگی فاخر را ندارند.

سعیدی با ضروری خواندن حضور بخش خصوصی در چنین شرایطی در عرصه تولیدات فرهنگی هنری، عنوان کرد: صدا و سیما سال‌ها است که فیلم‌های طنز آخر شبی برای مردم تولید می‌کند و در حال حاضر نیز این سریال‌ها را در شبکه‌های دیگر خود تکرار می‌کند، علت این مسئله چیست؛ قطعاً نبود بودجه باعث شده است که صدا و سیما رو به تکرار سریال‌های بی‌کیفیت خود آورد.

وی ادامه داد: آیا صداوسیما با محوریت داستان‌های شاهنامه و سمک عیار سریالی ساخته است، آیا با بودجه‌های فعلی می‌توان آثار فاخری در شأن اساطیر بزرگ کشورمان تولید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: اگر بخواهیم هنر کشور رشد پیدا کند و از هنرمند حمایت شود، دولت باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند و با نظارت، حوزه اجرا و تولید را به بخش خصوصی بسپارد؛ در این صورت تولیدات هنری به لحاظ کمی و کیفی رشد پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها