خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر تربیت و کادرسازی است گفت: به دنبال تدوین سند نوسازی بسیج دانشجویی هستیم.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۷۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

داوود گودرزی در دوره تربیتی، تشکیلاتی شهید علی‌اکبر پیرویان ویژه کادر ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی این استان با اشاره به رسالت و ماموریت‌های بسیج دانشجویی اظهار داشت: همه ما نیازمند رشد و تربیت هستیم و در این راستا باید با جدیت، تلاش و پشتکار وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه به دنبال تدوین سندنوسازی بسیج دانشجویی هستیم، چالش اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی را مبحث تربیت برشمرد و با تاکید بر پرداختن به این موضوع افزود: در بسیج دانشجویی به دنبال تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه کارها و اقدامات باید اثر تربیتی داشته باشند بیان کرد: در این راستا اصلاحات ساختاری و نظام‌مند در بسیج دانشجویی را دنبال می‌کنیم.

گودرزی با بیان اینکه بسیج دانشجویی شکل دانشجویی، انقلابی، مردمی است افزود: در بسیج دانشجویی باید به دنبال افزایش خدمات اجتماعی، محرومیت‌زدایی، احیای امربه معروف و نهی ازمنکر بود.

وی بیان کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم که چهره خدوم، صادقانه، باادب، دلسوز، بامنطق، اخلاق‌مدار، حرف‌های علمی و نظرات کارشناسی بسیج دانشجویی در افکار عمومی جا بیفتد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور بر راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی صادقانه برای مردم و نشان دادن خادمی مردم  در عمل تاکید کرد.

گودرزی با بیان اینکه پایه و اساس تربیت اسلامی، مربی محوری است تصریح کرد: استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر تربیت و کادرسازی بوده و چشم انقلاب اسلامی برای استمرار به بسیج دانشجویی دوخته شده است.

اسماعیل قزل‌سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: مسئولیت فرصتی برای خودسازی و در نظام الهی و ولایی وسیله‌ای برای کسب فضایل الهی، معنوی و رسیدن به قرب الی‌الله است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر شناخت ابزارهای خودسازی تاکید و تصریح کرد: خودارزیابی در رشد هر مسئولی موثر است.

قزل سفلی خطاب به مسئولان دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی بر تقویت بعدهای جسمانی، ذهنی، عاطفی و معنوی تاکید کرد و با بیان اینکه این بعدها نمایش اجتماعی مسئولان است بیان کرد: باید برای تقویت تعقل، تفکر، سیرمطالعاتی، کسب علم، تخصص افراد زیرمجموعه و استفاده از ظرفیت باتجربه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر تقویت بعد جسمانی، ورزش کردن، تغذیه مناسب، پیشگیری از بیماری‌ها، آراستگی جسمانی و جدی گرفتن ورزش را بخشی از این بعد برشمرد و افزود: تلاوت قرآن و مطالعه دینی را باید تقویت کنیم و از دعا و نیاش نیز غافل نشویم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر همدلی، صبوری، صمیمیت، کمک به دیگران و خوش خلقی به رویکردهای جدید سال تحصیلی این تشکل دانشجویی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که بعد علمی و اجتماعی بسیج دانشجویی تقویت شود.

قزل سفلی از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان فارس در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم، حاشیه شهر و خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها از ظرفیت دانش‌آموختگان دوره‌های طرح ولایت و خط امام(ره) و دانشجویان نخبه استفاده و برای ارتقای سطح علمی و تحصیلی دانشجویان بسیجی بستر ایجاد کنند.

وی با تاکید بر تربیت نیروی فکری برای انقلاب اسلامی از طریق جذب، سازماندهی، شبکه‌سازی و توانمندسازی بیان کرد: مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها برای افزایش مطالعه دانشجویان بسیجی برنامه‌ریزی لازم انجام دهند و بستر مطالعه را برای آنها فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به تهیه و ایجاد شبکه مدیریتی در این تشکل دانشجویی، بر سازماندهی مناسب دانشجویان بسیجی در بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود که دانشجویان بسیجی نسبت به مسائل روز و سیاسی منفعل نباشند و بسیج دانشجویی نیز با حفظ چهارچوب‌ها چتری برای سلیقه‌های مختلف باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها