خبرهای داغ:

تمام نهادهای فرهنگی برای تثبیت پایه‌های خانواده در جامعه تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز تمام دست‌های دشمن به کار افتاده که کانون گرم خانواده را در ایران اسلامی از هم بپاشد، گفت: تمام نهادهای فرهنگی ما موظفند برای تثبیت پایه‌های خانواده تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۷۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر با اشاره به اینکه سوره هل اتی درباره شأن اهل بیت (ع) نازل شده است، اظهار داشت: اهل بیت پیامبر(ص) مصداق آیه‌های این سوره بودند و عظمت اهل بیت را بیان می‌کند و روز خانواده است، یک خانواده گرم و کوچک مدینه با فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی به یتیمان، اسیران و مساکین به این درجه از مقام به خاطر اخلاصشان رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز تمام دست‌های دشمن به کار افتاده که کانون گرم خانواده را در ایران اسلامی از هم بپاشد، بیان کرد: خانه‌های مجردی یعنی چه ؟ خانه سفید یعنی چه ؟ سن ازدواج‌ بالا رفته به چه معناست؟ این‌ها همه در راستای این نکته است که کانون گرم خانواده را مورد تهدید قرار بدهند و بشکنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه تمام نهادهای فرهنگی ما موظفند برای تثبیت پایه‌های خانواده تلاش کنند، عنوان کرد: تربیت، پرورش، اقتصاد، علم، دانش، رشد و عواطف همه در پناه خانواده است، خانواده را گسترش بدهید و حفظ بکنید. بعضی از مردان با ارتباطات مشروع یا نامشروع با دیگران سبب سست شدن بنیان خانواده می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین ضربه سست شدن بنیان خانواده است، گفت: دشمن دنبال همین است،  خانواده در غرب دارد نابود می‌شود می‌خواهند در ایران هم نابود بشود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نسل‌کشی مسلمانان میانمار مدت‌های مدیدی است که انجام شده و می‌شود و ادامه دارد، افزود: چشمان مدعیان حقوق بشر بر این جنایت هولناک بسته شده است، سازمان ملل به یک اظهار کم‌رنگ و بی‌رمق که چرا باید این چنین بشود تنها یک نصیحتی به دولت میانمار می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کشورهای اسلامی که تأمین‌کننده نیازمندی‌های اولیه کشور میانمار هستند تا امروز می‌توانستند با برخورد با کشور میانمار جلوی این نسل‌کشی را بگیرند و نگرفتند، بیان کرد: همسایگان دروازه‌هایشان را به روی این بیچاره‌ها بستند، این‌ها در دریا غرق شدند، پشت سرشان هم ارتش میانمار با گلوله و آتش بود چرا دنیا این قدر بی‌تفاوت است؟ چرا دولت‌های اسلامی کاری انجام نمی‌دهند ؟

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی دولت میانمار را تحریم کنند عنوان کرد: نیازمندی‌های این کشور به وسیله همسایگان تأمین می‌شود، همسایگان این ارتباطات را قیچی کنند تا آنها ادب بشوند و نسبت به مسلمانان این همه جنایت انجام ندهند. آیا اینها طرفدار بودا هستند؟ بودایی که خودش را مظهر صلح معرفی می‌کند آیا این صلح است؟ 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آغاز محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دینی است که به وسیله امر به معروف و نهی از منکر سایر عبادات سر پا نگه داشته می‌شود و این را باید حفظ کرد، مداحان اشعارشان را در معرفی ارزش‌ها قرار بدهند، حسایست مردم را مقابل منکرات و گناهان زیاد کنند. 

وی تصریح کرد: خلاف‌هایی که در جامعه است مداحان ما در مدیحه‌سرایی و شعرشان بازگو بکنند، سخنرانان ما این مسائل را در دهه محرم برای مردم بازگو کنند، ارزش‌ها و معروف‌ها را بیان کنند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حادثه عاشورا عظیم‌ترین حادثه در تاریخ بشری است، عنوان کرد: اثرگزارترین حادثه در تاریخ اسلامی عاشوراست، این را قدر بدانید و حرمتش را حفظ بکنید. متأسفم از اینکه روز و شب عاشورا و تاسوعا بعضی از بانوان حرمت این ایام را حفظ نمی‌کنند و با همان لباس و حجابی که در مجالس عروسی حاضر می‌شوند در عزای امام حسین (ع) نیز حاضر می‌شوند.

 وی این موضوع را نفوذ دشمن دانست و گفت:  این یک بدبختی است که جامعه را فرا گرفته دشمن در عزای امام حسین(ع) هم نفوذ کرده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار