خبرهای داغ:

نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی افتتاح می‌شود

سومین جشنواره شیرازشناسی از ۱۴ تا ۲۴ شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود که افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی یکی از برنامه‌های آن است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۴۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

علی نیری، مدیر مرکز شیرازشناسی  با اشاره به سومین جشنواره شیرازشناسی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی تمامی ظرفیت‌ها و پیشینه شیراز از سال 94 آغاز شده و امسال در عمارت شیرازشناسی که از بناهای تاریخی دوران قاجار است برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه معرفی شیراز در قالب‌های مختلف براساس یک برنامه جامع است، گفت: برنامه کوتاه‌مدت 3 ساله، میان مدت 5 ساله و بلندمدت 10 ساله برای اجرای این امر در نظر گرفته شده که در برنامه میان مدت و بلند مدت معرفی شیراز در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. 

نیری با بیان اینکه مطالب درباره شیراز کم است و بسیاری از ظرفیت‌ها و میراث ناملموس آن شناخته نشده است افزود: در جشنواره‌های شیرازشناسی تمامی برنامه‌ها با محوریت شیراز است به طور مثال اگر برنامه درباره فرهنگ و آداب و رسوم است تنها درباره آداب و رسوم شیراز صحبت و برنامه اجرا می‌شود. 

مدیر مرکز شیرازشناسی با اشاره به برنامه‌های جشنواره سوم بیان کرد: 40 نشست تخصصی از 14 تا 24 شهریورماه از ساعت 16 تا 20 در مرکز شیرازشناسی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران عرصه شیرازشناسی برگزار می‌شود که شرکت مردم در این نشست‌ها رایگان است. 

وی عنوان کرد: فرهنگ مردم، مشاهیر، شیراز قدیم، فضای شهری، کارآفرینی و گردشگری بومی و محلی از جمله محورهای نشست‌های تخصصی شیرازشناسی است. 

نیری خاطرنشان کرد: جشن شیرازی‌ها از جمله برنامه‌های جشنواره است که در هر شب از ساعت 8 تا 11 برگزار می‌شود که در این مدت افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی، رونمایی از سایت و دپارتمان شیرازشناسی در این برنامه انجام می‌شود. 

مدیر مرکز شیرازشناسی از برگزاری شب آواها و نواها و شب شعر شیراز با حضور شاعران و موسیقی‌دانان برتر شیراز نام برد و گفت: نمایشگاه هنرهای از یاد رفته برای معرفی و آموزش 10 رشته صنایع دستی شیراز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در کنار آن 30 غرفه صنایع دستی نیز به عرضه محصولات می‌پردازند. 

وی به برگزاری مسابقه خوراک‌های شیراز در باغ هنر این شهر اشاره کرد و افزود: بازی‌های بومی و محلی و برگزاری آئین‌های خاص شهر شیراز در مناسبت‌هایی چون نوروز، رمضان، محرم، عروسی و غیره از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها