خبرهای داغ:

۴ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار تصویب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: چهار طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار با سرمایه‌گذاری کشورهای امارت، چین، ایتالیا و آلمان در این استان به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۴۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

بابک دایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در 5 ماهه گذشته 4 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 850 میلیون دلار با سرمایه‌گذاری کشورهای امارت، چین، ایتالیا و آلمان در این استان به تصویب رسیده که این میزان 7 برابرکل عملکرد چهار سال گذشته است اظهار داشت: میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها 2040 نفر است.

وی با بیان اینکه 1.8 میلیارد دلار تسهیلات اعتباری خارجی فاینانس به پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان فارس تزریق شده است گفت: در مجموع 205 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان فارس شناسایی و به متقاضیان معرفی شده است.

دایی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته 65 هیئت تجاری خارجی در استان فارس پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون سه تفاهم‌نامه با هیئت‌های تجاری ایتالیا، اسپانیا و هلند در زمینه تولید انرژی‌های نوین، فناوری پیشرفته در بخش نیروگاه‌های خورشیدی و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی منعقد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه در 67 جلسه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان فارس 19 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 967 میلیون دلار به تصویب رسیده که 14 طرح آن به ارزش 945 میلیون دلار در یک سال گذشته مصوب شده است، افزود: در حال حاضر فرایند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری و استعلامات دستگاه‌های مربوطه کمتر از 2 هفته انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری فرصت‌های اقتصادی که در استان فارس شناسایی شده‌ بالغ بر 18 میلیارد دلار است گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان فارس برای سال 96 حدود 560 میلیون دلار تعیین شده بود که تا پایان مردادماه 850 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان مصوب شده است.

دایی با بیان اینکه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس به زودی پنجره واحد خدمات الکترونیکی رونمایی می‌شود اظهار داشت: نماینده تام‌الاختیار 15 دستگاه اجرایی در این مرکز حضور دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس بیان کرد: در کمیته مردمی کردن اقتصاد 645 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان فارس شناسایی و تاکنون 564 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده، 12 پروژه در مرحله اعلام فراخوان و جذب سرمایه‌گذار و 69 پروژه در آستانه فراخوان برای واگذاری است.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات املاک و دارایی‌های دستگاه‌های دولتی استان فارس در سامانه "سادا" عنوان کرد: تاکنون 79 درصد اموال و مستغلات دستگاه‌های دولتی این استان در این سامانه ثبت شده است و تا پایان امسال 100 درصد اموال دولتی دستگاه‌های اجرایی این استان در این سامانه ثبت می‌شود.

دایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت گزارشات بدهی و مطالبات استان فارس، بیان کرد: تا پایان سال گذشته 120 هزار میلیارد ریال بدهی و 61 هزار میلیارد ریال مطالبه مربوط به 170 دستگاه اجرایی، شهرداری‌ها و غیره در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 درآمدهای عمومی استان فارس با 93 درصد تخصیص به رقم 19 هزار میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با سال 94 معادل 21 درصد رشد داشته است، افزود: در 4 ماهه نخست امسال درآمدهای عمومی استان فارس 6 هزار و 216 میلیارد ریال بوده که با توجه به اینکه درآمد مصوب 4 ماهه 7 هزار و 571 میلیارد ریال بوده 82 درصد تخصیص یافته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته 16 هزار میلیارد ریال حقوق  به کارمندان رسمی و پیمانی استان فارس پرداخت شده است، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست 96 1328 میلیارد ریال حقوق به کارمندان این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای تملک دارایی سرمایه‌ای استان فارس در سال گذشته 475 میلیارد تومان بود، گفت: در 5 ماهه گذشته درآمد تملک دارایی در این استان 183 میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار