خبرهای داغ:

دومین فصل از کاوش تپه تاریخی پوستچی آغاز شد

دومین فصل از کاوش و گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه ثبتی پوستچی شیراز از ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اول آبان ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۳۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

دومین فصل از کاوش و گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه ثبتی پوستچی شیراز از 18 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اول آبان ماه ادامه دارد.

این تپه تاریخی مربوط به دوره هزاره 3 و 4 قبل از میلاد، دوران ساسانی و اوایل دوره اسلامی است که در 4 اردیبهشت ماه سال 95 با شماره 31463 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

محوطه فرهنگی- تاریخی تپه پوستچی شیراز در محدوده‌ای به مساحت 12 هکتار در کنار بلوار رحمت قرار گرفته که به گفته مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در واقع وسعتی بیش از این داشته که بر اثر ساخت و سازهای مسکونی در سال‌های اخیر، حدود نیمی از آن تخریب و نابود شده است.

به گفته وی کاوش‌های باستان‌شناسی در این تپه منجر به کشف و شناسایی آثار و شواهدی از دوره‌های پیش از تاریخ و تاریخی منطقه شده که نشان می‌دهد شهر شیراز یک دشت و منطقه مهم تاریخی است.

عملیات کاوش در منطقه تاریخی تپه پوستچی شیراز که کار مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دانشگاه هنر شیراز بود از نیمه اردیبهشت ماه سال 95 آغاز شده و تا نوزدهم خردادماه 95 ادامه یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار