خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس گفت: رمز سر بلندی، موفقیت و سرافرازی کشور در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گرو فرهنگ غنی دفاع مقدس و شهید و شهادت است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۳۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی پیش از ظهر امروز در دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی جنوب کشور با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب باید از تحریف و فراموشی دستاوردهای دوران دفاع مقدس جلوگیری شود اظهار داشت: رمز سر بلندی، موفقیت و سرافرازی کشور در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گرو فرهنگ غنی دفاع مقدس و شهید و شهادت است.

گرامی افزود: حضور جوانان در کنار پیشکسوتان دوران دفاع مقدس می تواند دستاورد بسیار خوبی در ترویج فرهنگ و دستاورد‌های دفاع مقدس داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: دومین کارگاه تارخ شفاهی استان فارس با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری فارس برگزار می‌شود که هدف از این کارگاه جنوب کشوری که با حضور نمایندگان از استان‌های بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد است جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در جهت اشاعه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل‌های آینده است.

وی گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تاریخ شفاهی و جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس آنچنان که استان فارس و رزمندگان آن نقش داشته‌اند نبوده و باید در این حوزه تلاش‌های بسیار بیشتری با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها صورت گیرد.

گرامی اظهار داشت: پیش از 300 هزار ایثارگر از استان فارس در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند که شامل 15 هزار شهید، جانبازان و رزمندگان است که نقش بسزایی در پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار استان فارس بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری استان فارس قله است که مسئولان و متولیان باید به این باور برسند و این جمله رهبری را درک و عمل کنند یکی از شاخص‌های در قله بودن استان فارس تقدیم 15 هزار شهید و حضور بیشترین یگان‌های نظامی در دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها