خبرهای داغ:

مرکز مشاوره تخصصی خانواده علوم پزشکی برتر کشوری شد

در گردهمایی بزرگ جبهه فعالان و نخبگان عرصه خانواده کشور مرکز آموزش و مشاوره تخصصی خانواده بهار نکو دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان موسسه برتر کشور در حیطه خانواده انتخاب شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۳۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر اظهار داشت: در این گردهمایی که مسئول مجمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس و دیگر اعضای این مجمع برای ارائه طرح بهار نکو شرکت داشتند، فعالان حوزه خانواده از سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد مقدس  گردهم آمدند و طرح بهار نکو به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید مقامی هدف از اجرای طرح بهار نکو در شیراز را افزایش آگاهی دختران و پسران پیش از شروع زندگی مشترک عنوان کرد و افزود: این آگاهی‌ها شامل کمک به افراد در انتخاب همسر، آشنایی با احکام و حقوق زوج‌ها و مسایل جنسی، ارتباط مدوام با زوج‌ها به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج با هدف تحکیم بنیان خانواده و سیاست‌های جمعیتی و تربیت نسل صالح، توانمندسازی خانواده‌ها در تربیت نیروهای متعهد و کارآمد در زمینه خانواده است.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر زوج‌هایی که در کشور قصد ازدواج دارند، پس از گذراندن آزمایش‌های لازم، در یک کلاس یک و نیم ساعته شرکت می‌کنند که بیشتر مسایل بهداشت جنسی به آنها آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد برای افرادی که قصد شروع یک زندگی را دارند این آموزه‌ها کافی نیست.

مسئول مجمع فعالان خانواده استان فارس، در ادامه گفت: در سفر هیئت دولت در سال 89 به شیراز، طرحی تصویب شد تا آموزه‌های پیش از ازدواج ارتقا یابد که به دلیل سابقه دفتر نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحث خانواده، این وظیفه از سوی استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این دفتر واگذار شد.

مقامی با بیان اینکه آموزش‌های این طرح به دو شکل الزامی و اختیاری است، توضیح داد: در آموزش‌های الزامی پیش از عقد، زوج‌ها به صورت جداگانه 6 ساعت در کلاس‌های پیش از عقد شرکت می‌کنند و در آموزه‌های اختیاری پس از عقد، زوج‌ها تا پنج سال پس از عقد، از خدمات مرکز مانند کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و همایش‌ها استفاده می‌کنند.

سرپرست مرکز بهار نکو و عضو شورای مرکزی فعالان حوزه خانواده نیز گفت: در مرکز بهار نکو، زوج‌ها و دیگر مراجعه‌کنندگان علاوه بر شرکت در کلاس‌ها و استفاده از خدمات دیگر، می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای مرکز نیز استفاده کنند.

عباس سلطانی با اشاره به فعالیت گسترده مرکز در بحث خانواده و ازدواج، افزود: در مرکز بهار نکو با هدف ارتقای بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در استان، به صورت مستمر به بررسی و نیازسنجی محتوای موردنیاز می‌پردازیم که به همین منظور واحدهای "پژوهش" با هدف تربیت و ارتقای اساتید و پژوهشگران حوزه خانواده،  "پایش فرهنگی، اجتماعی، روانی" با هدف بررسی و سنجش تفکیکی نیاز در شهرستان‌های مختلف استان فارس، "تولید محتوا" با هدف تهیه و تولید محتوای تخصصی و تایید محتوای تولید شده و "نیازسنجی" با هدف مشاهده علمی و محتوایی، مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها