خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شیراز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حاشیه‌نشینی یکی از دلایل عمده وقوع جرم در کلانشهر شیراز است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

سرهنگ یوسف ملک‌زاده با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده حاشیه‌نشینی یکی از دلایل عمده وقوع جرم در کلانشهر شیراز است اظهار داشت: امروزه جرم‌هایی که در شهرهای بزرگ کشور مانند شیراز رخ می‌دهد به دلیل حاشیه‌نشینی است، بر همین اساس نوع جرم در شمال و جنوب شهر تفاوتی ندارد.

ملک زاده به حاشیه‌نشینی در اطراف شهرک میانرود اشاره کرد و افزود: با تدابیر مسئولان امنیتی و انتظامی استان همچنین همکاری مردم پس از پاکسازی این مناطق مشکلات به صورت موقتی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اینکه اجرای طرح‌های مربوط برای ارتقای امنیت در شهرستان شیراز دائمی است عنوان کرد: امروزه فاصله وقوع و کشف جرم 10 روز کاهش یافته و آمارها نشان می‌دهد که پلیس فارس در زمینه کشف جرم و دستگیری متهمان  18 درصد رشد داشته است.

ملک‌زاده که پاکسازی شهر از جرم و بزه را مرهون همکاری بین دستگاهی می‌داند افزود: تا زمانی که شهرداری شیراز، دستگاه قضایی و اداره میراث فرهنگی استان در این امر مهم با پلیس همکاری نکنند کاری پیش نخواهد رفت و همچنان شاهد نارضایتی شهروندان خواهیم بود.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه کشفیات انواع جرمها ،استان فارس تواسته در کارنامه پلیسی خود افزایش 8 درصدی را رقم بزند که این مهم سبب افزایش رضایتمندی شهروندان از ماموران پلیس شده است.

فرمانده انتظامی شیراز به پاکسازی تفرجگاه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان شیرازی اشاره کرد و افزود: برقراری نظم و آرامش در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد تا خانواده‌ها بتوانند در فضایی امن به تفریح بپردازند.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه همکاری دادگستری فارس با پلیس در پیشگیری از جرم نقش بسزایی دارد بیان کرد: با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد که با همکاری شهرداری شیراز و بهزیستی فارس انجام شد جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد افزایش 117 درصدی  داشت که با دستگیری آنها بسیاری از جرائم خرد کاهش یافته است.

وی از کاهش 41 درصدی وقوع جرم در شیراز خبر داد و با بیان اینکه با اجرای طرح‌های امنیت از ابتدای سال 96 با کاهش قابل توجه جرم نسبت به‌ سال گذشته روبه‌رو بودیم، افزود: با توجه به موقعیت و شرایط هر محله‌ای تدابیری خاص در نظر گرفته شده است تا با مساعدت مردم آمار جرم در محله‌های جرم‌خیز کاهش یابد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه طرح پلیس افتخاری در بین شهروندان با استقبال روبرو شده و یکی از دلایل کاهش آمار جرم در مناطق یاد شده به شمار می‌رود گفت: سرقت به عنف در شیراز کاهش قابل توجهی داشته که این موضوع در گذشته یکی از معضلات امنیتی شیراز بود.

وی افزود: بنابر آمارهای ارائه شده به صورت میانگین روزانه 3 هزار و500 تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110‌ شیراز برقرار میشودکه تصادفات، درگیری، ایجاد مزاحمت و ارشاد و راهنمایی عمده مطالبات شهروندان است.

ملکزاده با اعلام اینکه با افزایش تعداد کاربران پاسخگو در این سامانه خدمات به شهروندان ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: با تدابیری که از سوی فرماندهی انتظامی استان فارس به کار گرفته شده است ماموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شوند تا به مشکلات شهروندان رسیدگی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها