امام‌جمعه درگز:

امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد

امام‌جمعه درگز گفت: امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد و امروز ملت مسلمان ایران به مرحله‌ای رسیده است که دشمن از مواجه مستقیم هراس دارد.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۷۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر درگز برگزار شد؛ ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: خداوند اعمال خوب انسان را با دو شرط تقوا و اخلاص قبول می‌کند.

وی افزود: تقوا و اخلاص کلیدواژه سعادت و قبولی عبادات انسان است.

خطیب جمعه درگز با اشاره به ایام عزاداری دهه اول محرم و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر اذعان داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر در مکتب اسلامی ما در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: تمام فضایل و خوبی‌ها، حتی جهاد خدا در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در مقابل دریاست.

امام‌جمعه درگز گفت: فلسفه عزاداری امام حسین علیه‌السلام، انتقال شرایط زمان آن امام معصوم (ع) و قیامش به شرایط امروز است.

وی افزود: امروز وظیفه همگانی ماست که در، ولی شناسی و یزید شناسی اهتمام بیشتری داشته باشیم و از آن درس بگیریم؛ چراکه نمونه آن شخصیت‌ها در حال حاضر وجود دارد.

وی تأکید کرد: کسانی که دینشان را برای زر می‌فروشند و کسانی که در راه خدا قیام می‌کنند؛ در هرزمانی وجود دارند.

حجت‌الاسلام ایروانی درباره هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی است؛ این هشت سال جنگ تحمیلی ثروت عظیم ملی است که باید از آن حفظ و نگهداری کرد.

وی ادامه داد: حوادث، رویداد‌ها و رموز پیروزی رزمندگان اسلام در آن دوران باید به نسل جوان منتقل شود.

امام‌جمعه درگز تأکید کرد: امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد و امروز ملت مسلمان ایران به مرحله‌ای رسیده است که دشمن از مواجه مستقیم هراس دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها