خبرهای داغ:
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در ارومیه بر لزوم ترویج و توسعه امربه معروف و نهی از منکر به عنوان مسئله محوری و اساسی دین اسلام تاکید کرد .
کد خبر: ۸۹۲۲۲۶۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در ارومیه در خطبه‌های قبل از نماز جمعه ارومیه ، ضمن تسلیت به مردم مومن و نمازگزار به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و تبریک ایام شکوهمند و پرافتخار دفاع مقدس ، مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مسئله محوری و اصلی دین اسلام عنوان کرد و گفت :هدف اصلی قیام و واقعه عاشورا در دشت کربلا احیاء و ترویج  فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر و تداوم سیره و راه و روش پیامبر (ص ) و امیر المومنین علی (ع) بود.

وی با بیان اینکه این فریضه از واجبات مسلمانان بشمارمی رود و بر هر مسلمانی واجب است که در عمل به فرایض دینی اهتمام وزرد ، افزود: یکی از صفات زنان و مردان مومن احیاء و ترویج امربه معروف و نهی از منکر است ، این در حالی است که امروزه در عمل به این فریضه جدی نیستیم و این موضوع زمینه بروز خیلی از مشکلات را در جامعه ایجاد کرده است .

نماینده ولی فقیه در ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : در سال 1359 در چنین روزی صدام ملعون به قصد تجاوز به خاک کشورعزیزمان ایران جنگ را آغاز نمود و جوانان مومن و متعهد با تکیه بر استعانت خدای متعال و پیروی از فرامین رهبری در مقابل دشمنان دین خدا شجاعانه ایستادند و با ایثار و شجاعت و جانفشانی‌های خود اجازه‌ی تجاوز حتی یک وجب به خاک مهین‌مان را ندادند و با مقاومت و ایستادگی به پیرزوی نهایی رسیدند .

حجت الاسلام سید مهدی قریشی همچنین شروع فصل علم و دانش و بازگشایی مدارس را هم به تمامی دانش‌آموزان و معلمان تبریک گقت و اظهار کرد : امید است که با مساعدت معلمان و تلاش دانش‌آموزان ضمن تربیت نسل متعالی و آگاه مشکلات علمی و آموزشی کشور نیز مرتفع گردد .

وی در پایان صحبتهای خود به سخنان توهین‌آمیز اخیر ترامپ  رئیس جمهور امریکا ، علیه کشورمان در سازمان ملل اشاره کرد و اضافه کرد: در این رابطه باید گفت ملتها و دولتهای آگاه جهان می‌توانند با مراجعه به تاریخ شکل‌گیری ایران و آمریکا ، به مفهوم و مصداق یاغی و یاغی گری در سراسر جهان پی‌ببرند و در این رابطه جز به اقدامات دشمنانه ، حیوان صفتی ، کشت و کشتار در سراسر دنیا و انجام جنایت‌های مختلف علیه مردم و زن و کودک بیگناه کشورهای مختلف از جمله کشورهای مسلمان و اعمال جنایت‌های دور از انسانیت در زندان ابوغریب و دیگر اقدامات خبیثانه‌ی آمریکا نمی رسند .

نماینده ولی فقیه در ارومیه تصریح کرد : نشانه‌های سقوط آمریکا و جمع آوری و ریختن طومار وجودی آن بر زباله دانی تاریخ شروع شده و امید است خداوند متعال هرچه سریعتر سایه این جنایتکاران را محو و نابود کند .

مردم مومن و نمازگزار ارومیه بعد از انجام فریضه‌ی نماز جمعه ،  همزمان با سراسر کشور با برپایی راه پیمایی ، اعتراضات خود را در قبال سخنرانی توهین آنیز ترامپ علیه کشورمان  با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسرائیل" اعلام نمودند.

 

ارسال نظرات