خطیب جمعه سامان گفت: تقوا با توصیه و سفارش حاصل نمی‌شود ولی توصیه در این زمینه جایگاه خود را دارد و لذا باید مزین به زیور تقوا باشیم و باید جهاد اکبر را آغاز کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۴۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

باشگاه خبرنگاران، سامان؛ حجت الاسلام علی‌اصغر عقیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سامان اظهار کرد: تقوا اکسیر عظیمی است که اگر به آن دست پیدا کنیم، شخص متقی چنان ارزش پیدا می‌کند که همانند گوهر گرانبهاست و قیمتی ندارد و فقط خدا مشتری شخص باتقواست و لذا تقوایی که به شکل ظاهری و با ریا باشد گناه  نابخشودنی است.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم‌، به بیان نکته‌ای مهم در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: القای شبه‌ای که دشمنان در فضای مجازی در بین جوانان ایجاد می‌کنند خطرناک است، و در بعضی از مواقع این هجمه‌ها مسایل اعتقادی را نشانه می‌گیرد و مقدسات را زیر سؤال می‌برد.

عقیلی در ادامه با اشاره بر اینکه دشمن می‌بیند که نه تنها ملت ایران بلکه دیگر کشور‌ها با پیروی از ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل استعمارگران ایستادگی دارند، تصریح کرد: ایجاد شبه دشمنان در جامعه، در راستای دوری جوانان از مقدسات است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اتحاد و همدلی همه ارگان‌های دولتی و خصوصی و همکاری در درون و خارج استان چهارمحال و بختیاری، بیان داشت: امید است شهرستان سامان را روز به روز آبادتر و بیش از پیش در مسیر آبادانی قرار دهیم، چرا که شهرستان سامان از این به بعد شهر بنده نیز هست و نهایت تلاش خود را در راستای آبادانی این شهر به کار خواهم بست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به وضعیت کنونی در کشور میانمار، بیان داشت: در میانمار 9 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و به تمامی جنایتکاران نه تنها در میانمار، در بسیاری از مواقع به آن‌ها صلح نوبل نیز می‌دهند.

عقیلی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا یک دیوانه است و باید در بیمارستان روانی بستری شود، تصریح کرد: ترامپ سخنان یاوه می‌گوید و از دشمن انتظاری جز این نمی‌رود و دشمن کارش دشمنی است و باید در این راستا شناخت بیشتری در مورد دشمن داشته باشیم و بدانیم که چه شیوه و روشی برای مقابله با او داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش پایان خطبه‌ها به بحث رویکرد دهکده جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: دهکده جهانی برای تبادل اطلاعات است، نه اینکه کسی کدخدا این دهکده باشد و ترامپ، این دهکده جهانی ارتباطی را با یک روستا اشتباه گرفته است.

ارسال نظرات