خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان گفت: حماسه دفاع مقدس برکات و دستاورد های بی نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد ومردم ایران به واسطه خون پاک شهدا توانسته‌اند تاکنون در امنیت کامل زندگی کنند.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۴۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه بوکان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که با حضور خانواده معظم شهداء و مسئولان شهرستانی برگزار شد در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور دلیر مردانی است که بدون هیچ گونه امکانات در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند به پیروزی رسیدند.

سرهنگ پاسدار طالب رحیمی با بیان اینکه ما آغازگر جنگ نبودیم گفت : صدام با یک برنامه ریزی دقیق که استکبار جهانی طراح آن بود در 31 شهریور 59 مرزهای ایران اسلامی را از هوا و زمین آماج حملات ددمنشانه خود قرار داد تا بتواند در ایران نفوذ پیدا کند ولی سپاه اسلام و جوانان ایرانی  با رشادت و جان فشانی خود مانع از این نفوذ شدند که نمونه آن میتوان به عملیات کربلای 8 اشاره کرد .

وی ادامه داد: جانفشانی ها و از خود گذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اکنون چنین اقتدار و امنیتی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است که در هیچ جای جهان یافت نمی شود.

فرمانده سپاه بوکان افزود: ما زمانی پیروز جنگ در هشت سال دفاع مقدس شدیم که در داخل کشور کارشکنی ها و دسیسه ها علیه انقلاب توسط دولت حاکم ان زمان که لیبرال بودند در حال انجام بود که حتی به دنبال انفجار جماران بودند ولی این کارها هرگز مردم انقلابی ایران را از دفاع در برابر استکبار و رژیم بعث باز نداشت.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام امروز برای ضربه زدن به اسلام توطئه های جدید را طرح ریزی کرده‌اند، غافل از اینکه این توطئه دشمنان هم نشدنی است و راه به جایی نخواهد برد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نخبگان جامعه اسلامی باید نسبت به وظیفه خود در جامعه اسلامی تفکر داشته باشد و نقش خود را به خوبی ایفاء کنند و این در حالی است که برخی نخبگان کمتر به وظایف خود می اندیشند.

سرهنگ رحیمی گفت:  اگر رشادت رزمندگان و خون شهدای انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز گروه های تکفیری داعش در منطقه و خیابان های ایران جولان می دادند.

فرمانده سپاه بوکان یادآور شد: انچه که امروز موجب شده ملت بزرگ ایران سربلند و مقتدر در مقابل خواسته های بی منطق و زیاده خواهانه غرب و آمریکا قد علم کرده و در برابر هر مطالبه ای خم به ابرو نیاورد از امنیت و آرامشی است که به برکت جمهوری اسلامی بر کشور حاکم است و باید اذعان کرد آنچه که مردم را به تحمل فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی وادار می کند که با هر سختی و مرارتی از میدان بدر نرفته و همواره حامی و پشتیبان نظام و انقلاب باشند مرهون امنیتی است که امروزه با تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت و تلاش و قدرت مثال زدنی نیروهای مسلح و پاسداران اسلام  تضمین شده است از این رو مباحث وموضوعاتی که مربوط به امنیت کشور است هیچگاه قابل مسامحه نیست و اگر کسی بخواهد این امنیت را خدشه دار نماید  جواب دندان شکنی از سوی ملت ایران خواهد دید.

وی در پایان سخنان خود گفت: دشمنان انقلاب از همان شکل گیری انقلاب بر عیله ایران دست به توطئه زدند و این توطئه ها امروز نیز علیه ایران همچنان وجود دارد.

در این مراسم از تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد.

همه ساله از 31 شهریور همزمان با سالگرد شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 به مدت یک هفته که به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده، در سراسر کشور برنامه های مختلفی برگزار می شود.

در شهرستان بوکان نیز صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، ایجاد نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، پیاده روی خانوداگی، به صدا در آوردن زنگ مقاومت در مدارس، میقات صالحین و نشست های روشنگری از مهم ترین برنامه های است که برگزار می شود.

ارسال نظرات