خبرهای داغ:
امام جمعه مراغه:

دفاع مقدس الهام گرفته از راه سیدالشهدا(ع) و فرهنگ عاشوراست

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان ایران اسلامی الهام گرفته از راه راه سیدالشهدا(ع) و فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۱۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی با اشاره به هفته دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسل های امروز از وظایف عمده ما در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد: در تاریخ جنگ های 200 سال اخیر ایران، دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی است که در آن حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و امنیت امروز جامعه را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.
حجت الاسلام پورمحمدی به آغاز ماه محرم و عزاداری های ایام حسینی نیز اشاره کرد و گفت : در ماه محرم باید تلاش کنیم که معرفت و آگاهی مردم نسبت به امام حسین و فرهنگ عاشورایی را بیشتر کنیم به طوری که عزاداری امام حسین در شان امام حسین باشد.
وی اضافه کرد: برخی روحانیون و مداحان و نوحه خوانان باید از گفتن اشعار و سخنان سطحی و بی پایه و اساس پرهیز کنند و به جای آن تلاش کنند تا مراسم محرم با خروجی مناسبی همراه باشد و برگزاری برنامه های دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی عزاداران حسینی شود.
امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود از مواضع دکتر روحانی و دکتر ظریف در نشست مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی و بیان کرد: رییس جمهوری و وزیر امورخارجه با جواب های قاطع و دندان شکن پاسخ های مناسبی به ادعاهای دروغ رییس جمهوری آمریکا در خصوص ایران دادند.
وی با اشاره به ادبیات جاهلانه رییسی جمهور آمریکا گفت: نخبگان آمریکا خود نیز از داشتن چنین رییس جمهوری بی ادبی ناراحت هستند و باید مردم آمریکا بیدار شوند.
وی همچنین تشکیل کردستان عراق را اسرائیل جدید در منطقه خواند و افزود : نقشه جدید آمریکا ایجاد اسرائیل جدید در منطقه است و اگر قرار باشد خطایی در منطقه ازآمریکا و اسرائیل سر بزند نیروهای مسلح ایران اسلامی جواب دندان شکنی به خطای آنها خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها