آیت الله ناصری با اشاره به اینکه دلیل سخنان ابلهانه ترامپ شکست‌های پی در پی در برابر ایران است، استقلال کردستان را آغاز ظلم و جنایت استکبار در این منطقه دانست.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۹۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در ارتباط با ماه محرم سخنان بسیار مهمی بیان فرموده‌اند که در یکی از این مطالب محرم را بیمه کننده اسلام دانسته‌اند.

وی یکی از ویژگی‌ها و نکات اصلی ماه محرم و واقعه عظیم عاشورا را ظلم ستیزی دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا جان خودش، فرزندانش و بهترین یارانش را در راه اسلام اهدا کرد و اهل بیت طاهرینش به اسارت رفتند ولی حاضر نشد در برابر ظلم سر خم کند.

امام جمعه یزد به دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار لزوم حفظ شعار "نه شرقی نه غربی" و حراست از آن در تمام عرصه‌های انقلاب بود.

ناصری یزدی ادامه داد: تنها قدرتی که می‌تواند انسان را به بالاترین حد از انسانیت و سعادت به خیری برساند، قدرت خداوند متعال است و ما همیشه باید به خداوند امید داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این موضوع درست است که ما باید با جهان در ارتباط باشیم ولی این ارتباط به معنای زیر سلطه استکبار و کشورهای مستکبری جهان رفتن نیست، باید روی پای خودمان بایستیم و با توکل به پروردگار متعال زمینه پیشرفت کشور اسلامی ایران را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در طول سال‌های پیش از انقلاب و تا زمانی که در قید حیات بودند بر این موضوع پافشاری داشتند افزود: دشمنان اسلام تنها به دنبال این هستند که ما زیر سلطه آنها قرار بگیریم و هرچه خواستند از کشور ما غارت کنند ولی نتوانیم حرفی بزنیم.

امام جمعه یزد تلاش برای تجزیه بخش‌هایی از کشورهای اسلامی از جمله عراق را هدف اسرائیل دانست و بیان کرد: اینکه امروز ترامپ در سازمان ملل حرف‌های ابلهانه و پوچ می‌زنند به دلیل ضربه‌ای است که اسرائیل و آمریکا از دست حزب الله و مقاومت خوردند و نتوانستند هیچ یک از کشورهای اسلامی از جمله عراق و لبنان و سوریه را بگیرند.

ناصری یزدی افزود: الان مستکبران جهان از روی درماندگی این چنین حرف‌هایی را می‌زنند و با توجه به اینکه در گرفتن کشورهای اسلامی ناکام ماندند، در تلاش هستند که کردستان را از کشور عراق جدا کنند، آنها به این وسیله ظلم و ستم خود بر مردم مظلوم کردستان را افزایش می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مقام معظم رهبری هم به همین دلیل بر روی ضرورت حفظ استقلال ایران تاکید دارند و می‌فرمایند که دشمن هیچ زمانی نباید در وجود ما احساس ضعف کند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ابتدای انقلاب صدام با همراهی کشورهای مختلف جهان سعی داشتند سه روزه تهران را بگیرند ولی خداوند نخواست و آنها پس از هشت سال که با دفاع مقدس مردم ایران روبرو شدند خودشان اعتراف به شکست کردند.

امام جمعه یزد بر اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و جانبازان تاکید کرد و گفت: لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال داده شود.

ارسال نظرات