واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود

امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت آغاز ماه محرم، واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ را انقلابی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۷۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
ماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت آغاز ماه محرم، واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ را انقلابی عنوان کرد.

وی در ادامه با تسلیت ایام حزن اهل بیت، گفت: شهادت امام حسین(ع) و یاران و از همه مهم تر غم اسارت کودکان و زنان اهل بیت(علیهم السلام) را تسلیت عرض میکنم.

افروغی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع)و قیام آنحضرت در همه عرصه ها الگوست، خوب است این زاویه از الگوبرداری قیام امام حسین(ع) برای مردم تشریح شود.

وی گفت: مادر وهب سر این شهید را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت"من پسرم را در راه خدا قربانی کردم و این قربانی را پس نمی گیریم " ؛زن وهب عروسی اش به عزا تبدیل شد و زن زهیر با چند کلام باعث عاقبت به خیری ایشان شد که همه اینها درس است.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه به لزوم توجه به روحیات همسران در خانوده تاکید کرد و گفت: مردان از قدرت بدنی در خانه استفاده نکنند، چنین مردانی به تعبیری ملعون هستند.

افروغی افزود: البته زنان هم نباید کاری کنند که مردان را وادار به استفاده از قدرت بدنی کنند.

افروغی گفت: اگر زن امر و نهی مردانه داشته باشد، مرد از وی متنفر است و مرد هم باید رفتار مردانه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه مردان به روحیات لطیف زنان، گفت:مردان باید به فحاشی زنان واکنش نشان ندهند، بد و بیراه زنان از روی احساسات زنانه است، نباید واکنش نشان دهیم .

افروغی ورزش را برای همه به خصوص خانم ها ضروری دانست و گفت: باید بتوانیم در جامعه محیطی سالم برای ورزش خانم ها فراهم کنیم.

امام جمعه شهر لیکک درس،ورزش و مسجد محوری را سه مثلث حیات برای تحکیم معنوی خانواده دانست.

افروغی با تبیین قیام عاشورا،گفت:اگر بخواهیم به صورت مختصر از این قیام بگویم، باید گفت که عاشورا یک قیام جهانی بود ؛قیام عقل علیه جهل بود .

وی افزود:قیام عاشورا مبارزه علیه ظلمت ها و بعثتی دیگر همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) بود.

افروغی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)سر منشاء همه اندیشه های ناب بشری است و مزایای آن برای همه بشریت است و اگر رفتار مثبتی در جهان تولید شد ناخواسته همه بشر از آن نور تولید شده بهره می برد.

وی گفت: بشر مدیون قیام امام حسین(ع)است و امام حسین(ع)قلب همه را تسخیر کرد تا مهرش بر دل همه بنشیند.

افروغی با تاکید بر اینکه هیئت ها باید در طراز جمهوری اسلامی برنامه اجرا کنند،گفت: اگر غیر این باشد عزاداری ما عین خسران است.

وی گفت: همه هیئت ها باید در راستای جهانی سازی قیام امام حسین(ع) گام بردارند؛ هیئت بدون سخنرانی و روضه ارزش ندارد و اگر چنین هیئتی باشد، تعطیل شود بهتر است.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی یک خانواده وسیع است و همه جا حضور دارد و فرمایشات رهبر انقلاب دیدار با سران نیروی انتظامی نشان از تکامل این ارگان است البته باید دستگاه قضا به عنوان مکمل دستگاه قضا مانند گذشته با اقتدار وارد شود.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، گفت: وقتی می بینند داعش شکست خورد و خاورمیانه بزرگ مورد نظر آنها شکل نگرفت به دنبال بحث برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور هستند .

افروغی ادامه داد: این کار در منطقه تنش ایجاد می کند، کردهای ترکیه و ایران حساس می شوند و اقلیتها و مذاهب مختلف عراق جدایی طلبی می شوند که به ضرر منطقه می باشد.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه بار دیگر با گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به صورت مختصر توصیف کنیم، تجلی نهی از منکر قیام عاشورا بود.

افروغی با اشاره به اینکه امام با فرمان تاریخی و بسیج کردن مردم هیمنه غرب را و هم شکست،

افزود: در این جنگ تحمیلی ما از بیش از 36کشور اسیر آزاد کردیم که امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم در برابر این منکر جهانی ایستاد و لبیکی به قیام امام حسین(ع)در 1400 سال پیش بود.

وی گفت:هیچ وقت نظام اسلامی ایران را در مقیاس مادی مقایسه کنید، اتفاقات جهانی با الگو گیری از انقلاب ایران است ؛راهپیمایی حجاب در فرانسه و شهادت آزادیخواهان در دنیا الهام گرفته از انقلاب ماست.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: جنگ شهید داشت، خسارت داشت اما دستاورد جهانی داشت .

افروغی در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران در سازمان ملل، گفت:ترامپ شخص گاوچران دیوانه ای است که هیچ بویی از سیاست نبرده و مسیر آمریکا را در سراشیبی قرار داد.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود، گفت: از مواضع انقلابی رئیس جمهور در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران تقدیر می کنیم و امیدواریم این مواضع در حوزه اشتغال و اقتصاد هم همین گونه انقلابی به پیش رود.

افروغی در پایان با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، گفت:هر گاه در جامعه ای علم ودانش و معلم محترم باشد، باید به پیشرفت آن جامعه امیدوار بود.
ارسال نظرات