امام جمعه دامغان با بیان اینکه سخنان رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بر علیه ملت بزرگ ایران، از سر ضعف است، گفت: یاوه گویی‌های ترامپ حکایت دیوانه‌ای است که از مواجهه می‌ترسد و تنها از دور ناسزا می‌گوید.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۶۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه نخستین آدینه از محرم الحرام، اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر و ایجاد بی ثباتی در بین کشورهای منطقه را مضحک دانست و اظهار داشت: آنها اسرائیل جنایتکار راحمایت می‌کنند، تکفیری‌ها و تروریست‌های منطقه را به وجود آوردند و نمونه بارز ضد حقوق بشر هستند.

خطیب نماز جمعه دامغان سخنان ترامپ را از سر ضعف، شکست و عصبانیت عنوان و خاطر نشان کرد: تمام طرح‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا از جمله عراق، سوریه، یمن و بحرین و ... شکست خورده و اکنون آنها با استفاده از ابزارهایی مثل رسانه به دنبال مطامع خود هستند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مضحک است که دولت‌هایی که به عراق سلاح شیمیایی دادند تا بر سر ملت و جوانان ما بریزد اکنون مدعی حقوق بشر شده‌اند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها از سالها پیش به دنبال ایجاد خاورمیانه مدنظر خود بودند و شکست خوردند اکنون از عصبانیت لب به توهین می‌گشایند که البته با جواب درخور ملت، مسئولان و رسانه‌های ما مواجه شده است.

امام حسین (ع) آزادی حقیقی را معنی کرد

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در ادامه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، و یادآوری تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس و البته نامگذاری آن به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: قیام حسینی الگو و دانشگاهی کم نظیر به درخشندگی خورشید و بلندای تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه قیام عاشورا در مسیر احیای دین خدا و حفظ شریعت و مبارزه با ستمگران و ظالمان شکل گرفت و حضرت سیدالشهدا(ع) پرچم حق را به اهتزاز درآورد، افزود: امام حسین(ع)آزادی حقیقی را معنی کرد، آن حضرت جان خود و خانواده و یارانش را فدای حفظ اسلام کرد و با یزید زمان به مبارزه پرداخت، نهضت حسینی همواره زنده است و هرسال مردم پرشور تر از گذشته معنویت بالنده و بصیرت زینبی را در عزای امام حسین(ع) به نمایش می‌گذارند.

آثار معنوی دفاع مقدس گسترده و ماندگار است

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: شهادت طلبی و جانبازی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس معنویتی ماندگار را خلق کرد، امروز وظیفه ما است که به پاس رهروی قیام کربلا و خون شهدای بزرگوار میهن اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهیم فساد و بدحجابی، اباهه گری و سهل انگاری و گسترش فضای مجازی سبب پایمال شدن ایمان مردم و خون پاک شهدا شود.

وی با تشریح برخی جنایات رژیم صدام در طول جنگ تحمیلی و حتی پس از آن به ملت بزرگ ایران و شیعیان و مردم عراق، تصریح کرد: جاه طلبی های صدام در جنگ هشت ساله 226 میلیارد دلار و پس از آن در دیگر ماجراجویی هایش 450 میلیارد دلار به مردم عراق ضربه زد، درآمدهای نفتی و ذخائر این کشور را نابود کرد و عراق را بیش از 86 میلیارد دلار به کشور های دیگر بدهکار نمود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه آثار معنوی دفاع مقدس بسیار گسترده و ماندگار است، اضافه کرد: قریب به چهل کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله به رژیم تا بن دندان مسلح صدام کمک تجهیزاتی و انسانی می کردند اما مردم ما به برکت رهبری و پشتیبانی از ولایت پیروز شدند و همه سرنوشت شوم صدام را مشاهده کردند.

تجزیه عراق سیاست کثیف آمریکایی صهیونیستی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: تجزیه عراق سیاست کثیف آمریکایی صهیونیستی است، رفراندوم استقلال کردستان عراق نیز طرحی آمریکایی برای ساختن اسرائیلی جدید است؛ بی‌تردید برگزاری چنین رفراندومی به هیچ وجه به صلاح مردم منطقه نیست و سبب ناامنی، جنگ افروزی و گسترش تنش در منطقه خواهد شد.

خطیب نماز جمعه دامغان به آغاز سال تحصیلی قریب به 13 هزار دانش آموز دامغانی از جمله 1270 کلاس اولی در 101 فضای آموزشی و 570 کلاس درس زیر نظر 970 نفر از فرهنگیان پرتلاش نیز اشاره کرد و افزود: مسؤولان، والدین، معلمان و دانش آموزان چهار گروه مرتبط با تعلیم و تربیت هستند که بی شک تلاش بی وقفه همه آنها با نهایت دلسوزی، تعهد و صداقت می‌تواند موفقیت آینده سازان کشور را تضمین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها