خبرهای داغ:
فرمانده سپاه عجب شیر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت دوران دفاع مقدس گفت: آیه شریفه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» هویت و شعار اصلی ساختار تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۵۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا هنرور با  اشاره به معنی و مفهوم آیه فوق گفت: تقویت نیروهای مسلح و تسلیحات نظامی در جهت پاسداری از دین خدا و آمادگی همه جانبه در برابر انواع تهدیدات دشمنان راسرلوحه و وظیفه ذاتی سپاه و حتی دیگر نیروهای مسلح در جهت همراهی دین خدا و ایستادگی و مقاومت برای دفاع از آرمان های اسلامی و انقلابی و مبارزه علیه دنیای کفر و طاغوت های زمانه عنوان کرد.

وی با تاکید به اینکه پیش از آغاز رسمی جنگ بیش از 150 مورد تجاوز از سوی رژیم بعثی عراق به مرزهای ایران اتفاق افتاده بود خاطر نشان کرد: این جنگ به خاطر سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

هنرور 31 شهریور 1358 را اولین مرحله دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: با فراربنی صدر ملعون دومین مرحله دفاع مقدس که حضرت امام خمینی (ره) فرماندهی کل قوا را برعهده گرفتند و جهاد نیروهای مسلح جهاد الهی و عاشورایی شد شکل گرفت و با تشکیل قرارگاه مرکزی و هماهنگی و وحدت بین سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران صفحه برگشت و عملیاتهای موفق و غرورآفرین در سایه فرماندهی معظم کل قوا یکی پس از دیگری شکل گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان فتح خرمشهر تا صدور قطعنامه مرحله سوم دفاع مقدس بود تاکید کرد: با وجود آزاد سازی خرمشهر هنوز برخی از مناطق کشور دراشغال ارتش بعث عراق بودو حملات دشمن همچنان ادامه داشته و بعضی مناطق  استراتژیک ایران در دست دشمن بود و صدام به خواستهای سیاسی و نظامی ایران تن نداده و همچنان شهرهای مرزی زیر بمباران دشمن بودو در این شرایط صلح عاقلانه نبود.

هنرور اخراج کامل متجاوز، تعیین متجاوز، تنبیه و پرداخت غرامت را از اصول و شرایط صلح پایدار عنوان وبیان کرد:  یکی از مهمترین شرایط پایان یافتن جنگ را تعیین و معرفی متجاوز از سوی مجامع و سازمان های حقوقی بین الملی دانست.

 وی افزود: آتش بس به معنای پایان جنگ و عقب نشینی دشمن نبود و اگر بلافاصله پس از فتح خرمشهر آتش بس را قبول می کردیم هیچ تضمینی برای برای باز پس گیری مناطق اشغال شده نداشتیم.

فرمانده سپاه عجب شیر تفکرلیبرالی بنی صدر زمین را می دهیم و زمان را می گیریم یک تاکتیک خائنانه، غیرعقلایی و مضحک خواند و افزود: بنی صدر که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت به علت مخالفت وخصومتی که با انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و به ویژه نیروهای سپاه و بسیج داشت می خواست کشور را مثل دوران قاجار تحویل رژیم بعثی صدام دهد. 

هنرور اقدام قاطعانه نیروی هوافضای سپاه در حمله موشکی به دیرالزور در خاک سوریه، که حامل پیام مهمی به حامیان غربی، عبری، عربی تروریست‌ها بود که دشمنان بدانند شعارگزینه های رومیزشان هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی کند.

 

ارسال نظرات