فرمانده سپاه میانه:

وجه تشابه انقلاب و عاشورا مبارزه با طاغوت است

فرمانده سپاه میانه در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این شهرستان با مقایسه قیام اباعبدالله الحسین(ع) با قیام امام راحل(ره)، گفت: انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورا بود.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر غیاابی با برشمردن شباهت هایی از نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی گفت: هر دو قیام برای رها سازی ملت از دست  طاغوت زمان، شکل گرفت و ریشه ای الهی داشت.

   وی انقلاب امام خمینی(ره) را انقلابی فرهنگی اجتماعی با روحی الهی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر شباهت های این دو قیام این است که سکانداری آن ها را فرزندی از فرزندان حضرت زهرا(س) برعهده داشته و با تکیه بر سلاح ایمان و تقوا و قدرت الهی شکل گرفته اند.

غیابی با اشاره به حرمت بسیار بالای عزاداری امام حسین(ع) و مکتب اهل بیت(ع)، گفت: کسانی که با پرچم سیاه امام حسین(ع) می جنگند را نمی شود کافر نام گذاشت، بلکه آن ها فتنه گر، منافق و نفوذی بوده و از کافر هم بدترند.

   وی به رشادت های عاشورایی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: اوج بندگی و عبودیت، و فنای لله شدن، پس از عاشورا فقط در رزمندگان اسلام متجلی شده است.

وجه تشابه انقلاب و عاشورا مبارزه با طاغوت است

   فرمانده سپاه میانه نقش مادرران هر دو قیام را از دیگر شباهت ها برشمرد و اظهار کرد: ما امروز منت دار مادران شهداییم و باید بدانیم برای ایجاد امنیت در هر کوچه مان، مادری از جان جوان خود گذشته است و این همان چیزی است که هرگز فراموش نمی شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار