نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: انقلاب اسلامی با حرکت در خط سیدالشهدا(ع) تا جایی رفته که دشمن را مستاصل کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۱۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: معنای اصلی وکیل یعنی آن عنصری که نسبت به غیرخودش، اختیارات به وی واگذار شده و ممکن است در یک امر خاص و یا در تمام امور زندگانی باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این نکته که انسانی که دلداده حق و سرسپرده خداوند است و در درون دل و جان و قلبش هیچ معشوقی جز خدا نیست، بیان داشت: این فرد همه هستی خود را برای خدا می‌دهد و چطور ممکن است شیطان بر یک چنین انسانی مسلط شود؟ وقتی خدا وکیل یک چنین انسانی است و وی نیز همه چیزش را در راه خدا قرار داده است اسیر شیطان نمی‌شود.
 
آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش که آیا شما هیچ وقت حاضر هستید فرزند خود را به دست دشمن بسپرید؟، ادامه داد: شما اگر قدرت داشته باشید اجازه می‌دهید دشمن شما بر عزیزترین عزیزان شما مسلط شود؟ وقتی خدا از پدر و مادر مهربانتر است چطور بنده خود را در اختیار شیطان قرار می‌دهد؟ آیا همه انسان‌ها این گونه هستند؟.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز نخست محرم است، روان پاک و ولایتمدار سیدالشهدا (ع) در گودی قتلگاه قرار داشت و اینجا پیام رسید این نفس مطمئنه، به سوی خداوند متعال بیا و تابلو و نمایشگر شفاف عباد خداوند متعال باش. اگر امام حسین (ع) مظهر عبادی است تا کجا در دلدادگی به حق رفت و در سرسپردگی به عشق پروردگار رفت؟.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به موسس عزاداری سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم امام هشتم (ع) است، گفت: وجود اقدس امام هشتم (ع) این دهه را برای ۱۰ روز عزاداری سیدالشهدا (ع) تاسیس کردند و این مهم در زیارت امام هشتم (ع) نیز آمده است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان این موضوع که امام رضا (ع) نخستین روضه‌خوانی بودند که روز نخست محرم روضه سیدالشهدا (ع) را قرائت کردند، ادامه داد: آنچه مهم است این است که این شهادت و مظلومیت به چه قیمتی تمام شد؟ در میان تمامی فرمایشات امام حسین (ع) قبل از کربلا این بود که ایشان صبح روز عاشورا تمام محور انقلاب و نقطه تکلیفی را مشخص کردند و آن در یک جمله بود که فرمودند: شما را به صبر و جهاد دعوت می‌کنم.
 
وی خاطرنشان کرد: مقاومت کنید و جنگ کنید و مبارزه این تز اباعبدالله (ع) متعلق به کربلا نیست، بلکه متعلق به هر جمعیت و جریانی است که در دنیا بیاید و خودش را حسینی بداند و بنامد باید در مقابل تمام تهاجم‌ها مقاومت کرد و بجنگد و با دشمن مبارزه کند و این همان تز کربلا و انقلاب عاشورا است.

خطیب جمعه مشهد ضمن بیان این مطلب که انسانی که عنصر صبر و جهاد در حرکت و مرامش مشخص نباشد نباید خود را به اباعبدالله (ع) نسبت دهد، گفت:، زیرا خط ایشان مشخص است امروز حدود سی و چند سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و عزیزان فداکار ما و شهدای ما در عرصه دفاع مقدس امروز نیز برای ما الگو هستند، زیرا این‌ها رنگ حسین (ع) دارند.
 
وی در ادامه سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فقط این نیست که یک سلسله داستان‌ها و قصه‌ها را از آن زمان نقل کنیم بلکه باید بدانیم جنگ هنوز تمام نشده است و هنوز ادامه دارد و هنوز نیز باید باشد و نمونه آن نیز عزیزان فداکار امروز ما هستند که همان مسیر را ادامه می‌دهند. مقام معظم رهبری فرمودند: امروز رویش‌هایی داریم که دوران دفاع مقدس را درک نکردند مثلاً شهید حججی‌ها اصلاً دوران دفاع مقدس را ندیدند و تمام تصورشان به روایت تصویر و صدا بوده، اما حماسه‌ای امروز می‌آفرینند که حماسه دفاع مقدس را جلوی چشم ما می‌آورند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: بدون جهاد و مقاومت، کسی حسینی نمی‌شود صحنه‌ای امروز در دنیا به وجود آمده و عرصه‌ای شکل گرفته که نباید از کربلا جدا باشیم. باید صبر، جهاد، مقاومت و مبارزه در برابر دشمن داشته باشیم. صبر و جهاد عزیزان امام حسین (ع) پایانی نداشت.
 
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که در خط اقتدای به سیدالشهدا (ع)، انقلاب اسلامی ما تا آنجا رفته که دشمن را عصبانی و مصیبت زده و مستاصل کرده است، تصریح کرد: این اراجیفی که رئیس جمهور ابله آمریکا مطرح کرده نشان همان عصبانیت و استیصال است، امروزی که قهرمانان ما عرصه عراق و سوریه را بر مستکبران تنگ کرده و ریشه تکفیری‌ها را گرفته‌اند و هستی آمریکا در منطقه معدوم شده، این رئیس جمهور عصبانی است و نمی‌داند چه باید بکند. وارد عرصه نظامی بشود به چه قیمت؟ تحریم‌هایش که نتیجه نداده اگر با نسخه اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم‌ها بایستیم اصلا دنیا مستاصل می‌شود.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر به اقتدای سیدالشهدا (ع) مقاومت و جهاد را ادامه دهیم، عزت روزافزون خواهیم داشت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها