در ششمین روز بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد-2017
ورزشکاران اعزامی کاروان ایران به بازی‏‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد 2017 با تصاحب 52 مدال همچنان در رده دوم این مسابقات قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۶۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین روز از پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب 6 طلا، 3  نقره و 4 برنز شد و در مجموع با کسب 16طلا، 9 نقره و 27 برنز در کل 52 مدال در رده دوم جدول مدالی باقی ماند.

ورزشکاران ترکمنستان با 148 مدال از جمله 59 مدال طلا، 43 مدال نقره و 46 مدال برنز در رتبه اول جدول مدال‌های بازی‌های مذکور قرار دارند.

براساس این گزارش نتایج نمایندگان ایران در پایان روز ششم به شرح زیر می‌باشد:

* کشتی:

رقابت‌های قزاق کوراش پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا و اقیانوسیه، عصر دیروز (پنج‌شنبه) در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد که نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:

در وزن 70 کیلوگرم امید خدمتی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ایسانمیرات آتایف از ترکمنستان با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به دیدار رده بندی راه یافت. خدمتی در این دیدار مقابل میرلان ارالیف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 90 کیلوگرم علی مهدی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر مقابل تجن تجینوف از ترکمنستان شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار نهایی، مهدی زاده به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف «آدیلجان استیلایف» از قزاقستان رفت اما با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به عنوان پنجم رسید.

در وزن 90+ کیلوگرم سعید قاسمی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مغلوب کوات نوریف از ترکمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، قاسمی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری در دور نخست مقابل «سوخبات بولدخای» از مغولستان با نتیجه 6 بر 2 (ضربه فنی) به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 4 بر صفر (ضربه فنی) آریدوی ریانتا از اندونزی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، نادری در این مرحله نیز با شکست 2 بر صفر (ضربه فنی) عباس کامار از پاکستان راهی دیدار فینال شد. محمد نادری با سلیمان عمروا از ترکمنستان رقابت کرد که توانست در یک رقابت پایاپای حریفش را شکست دهد.

در وزن 90 کیلوگرم «ارشک محبی» در دور اول مقابل «یاکوب مریدوف» از ترکمنستان با نتیجه 2 بر صفر (ضربه فنی) به پیروزی رسید وی در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد «آلیسر دوستوف» از ترکمنستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محبی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر (ضربه فنی) «سنی کریستیان» از اندونزی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر (ضربه فنی) محمد عدنان از پاکستان را از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 90+ کیلوگرم احمد میرزاپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل «باتار باتبولد» از مغولستان با نتیجه 2 بر صفر (ضربه فنی) به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر صفر (ضربه فنی) «آلتانگ چینبات» از مغولستان را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. میرزاپور در دیدار پایانی فرهاد آناکولوف از تاجیکستان را با نتیجه 4 بر صفر (ضربه فنی) از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

* شطرنج:

رقابت‌های شطرنج پنجمین دوره مسابقات داخل سالن از امروز آغاز شد. چهار نماینده ایران در دور اول و دوم  بخش استاندارد به مصاف رقبای خود رفتند. 

دور نخست زنان

سارا خادم الشریعه با ریتیگ 2433 در دور نخست مقابل انتنوا، شطرنج باز تاجیکستانی رفت و پیروز شد. میترا حجازی پور با ریتینگ 2345 نیز دیگر نماینده زنان در دور اول بخش استاندارد بود که باید رودرروی خامبو حریفی از کشور نپال قرار می گرفت اما با غیبت خامبو اولین پیروزی حجازی پور در این مسابقات رقم خورد.

دور نخست مردان

در دور نخست استاندارد بخش مردان نیز  پویا ایدنی با ریتینگ 2566 به‌ مصاف کلپروتانن حریفی از تایلند رفت و یک بر صفر پیروز شد. پرهام مقصودلو با ریتینگ 2569 مقابل احمد نجار حریف لبنانی به رقابت پرداخت و پیروز شد.

دور دوم زنان

سارا خادم الشریعه مقابل نماینده ازبکستان و میترا حجازی پور مقابل نماینده قزاقستان، به تساوی رسیدند.

دور دوم مردان

پویا ایدنی مقابل شطرنج باز بحرینی شکست خورد اما پرهام مقصودلو مقابل نماینده میانمار به برتری رسید.

رقابت‌های شطرنج بازی‌های داخل سالن آسیا در بخش استاندارد از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد. دور سوم صبح فردا (جمعه) برگزار می‌شود.

* سوارکاری:

مسابقات پرش با اسب بازی‌های داخل سالن آسیا از امروز (جمعه) آغاز شد و تیم ملی پرش با اسب ایران در بخش تیمی که ارتفاع موانعش 135 سانتیمتر طراحی شده حضور یافت. تیم ملی ایران در این روز به  مصاف تیم‌هایی از کشورهای عربستان، قطر، سوریه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان رفت و هفتم شد. اعضای تیم ملی پرش با اسب کشورمان در این بخش را علی رحمتی، داوود پور رضایی و امیر حسین حبیبی ملی پوش کشورمان در این بخش بودند. ایران در اولین حضور رسمی خود در بازی‌های آسیایی داخل سالن حاضر شد و به عنوان هفتمی رسید.

* تنیس:

زنان

در جدول دونفره تنیس بانوان بازی‌های داخل سالن آسیا،  ایران در دیدار مقابل  لبنان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. برای ایران آزیتا خانلو و شهرزاد بنی سعید بازی کردند. به این ترتیب ملی پوشان تنیس در بخش انفرادی و دوبل بانوان و مردان با این شکست از مسابقات داخل سالن آسیا حذف شدند و به کار خود پایان دادند.

مردان

امیروالا معدنچی در دور دوم جدول انفرادی برابر تنیس باز ازبکستان قرار گرفت که مغلوب شد. معدنچی با نتیجه‌ 2 بر صفر (6-2 و 6- صفر) بازی را واگذار کرد. به این ترتیب نمایندگان مرد ایران از بازی‌های داخل سالن آسیا حذف شدند.

* موی تای:

در پایان آخرین روز رقابت‌های موی تای نمایندگان ایران توانستند 3 مدال طلا و 2 نقره را کسب کنند. 

مردان

علی زرین‌فر در وزن 60- کیلوگرم نماینده تایلند را شکست داد و به مدال طلا رسید، سید کاوه سلیمانی حریف قزاق را شکست داد و دومین مدال طلای موی تای را از آن ایران کرد و در پایان مجید هاشم بیگی در دسته 81- در رینگ مقابل ایمیل یومایو  را در سه راند پیاپی به پیروزی رسید و سومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

زنان

فاطمه یاوری و سعیده غفاری در مقابل حریفان خود شکست خورده و دو مدال نقره را برای تیم ملی موی تای کسب کردند. به این ترتیب تیم ملی موی‌تای ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و سه برنز به کار خود در رقابت‌های موی‌تای بازی‌های داخل سالن 2017 ترکمنستان پایان دادند.

* فوتسال:

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران از ساعت 10:30 دیروز (پنج شنبه) در آخرین بازی مرحله گروهی مسابقات داخل سالن آسیا به مصاف قرقیزستان رفت و در پایان به پیروزی 10 بر صفر رسید. گل‌های ایران را در این بازی سعید عباسی (9 و 11و 18 و 23 و 32)، توکلی (17 و 24 و 34)، کادیروف (گل‌به‌خودی 27) و احمد اسماعیل پور (39) به ثمر رساندند. تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران بعد از برتری 10 گله مقابل قرقیزستان به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کردند و از طرفی هم تایلند بعد از باخت 6 بر 4 مقابل ژاپن، تیم دوم گروهش شد. به این ترتیب تیم‌های‌ ملی ایران و تایلند باید شنبه در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها به مصاف هم بروند.

* دوچرخه سواری

در چهارمین روز از مسابقات دوچرخه سواری بازی‌های داخل سالن آسیا، بانوان ایران در ماده تیمی اسپرینت به رقابت پرداختند. تیم ایران با ترکیب فاطمه هداوند و پرستو باستی در مرحله مقدماتی ماده تیم اسپرینت زمان 39 ثانیه و 783 هزارم ثانیه را به ثبت رساندند و در رده ششم قرار گرفتند. در مرحله دوم زمان 40 ثانیه و 045 هزارم ثانیه را ثبت کردند و از رسیدن به فینال بازماندند. 

در ادامه رقابت‌های دوچرخه سواری اسپرینت بازی‌های داخل سالن آسیا، دو رکابزن سرعتی ایران در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند. محمد دانشور و علی علی عسگری برای رسیدن به فینال با هم دو مرتبه مسابقه دادند که در هر دو مسابقه دانشور موفق به شکست هم‌وطن خود شد. به این ترتیب دانشور راهی فینال شد و و علی علی‌عسگری برای کسب مدال برنز باید رقابت کند. مسابقه مرحله نیمه نهایی به صورت دو پیروزی از سه مسابقه برگزار شد.

* بیلیارد:

در بخش بیلیارد شش توپ انفرادی سهیل واحدی که رقابت خود را از روز گذشته آغاز کرده بود و توانسته بود نمایندگان پاکستان و چین را از پیش رو بردارد امروز هم در مرحله نیمه نهایی موفق شد 5 بر 2 محمد صالح محمدی را شکست دهد و راهی دیدار پایانی شد.

واحدی در فینال به مصاف یان بینگتائو نفر 55 جهان از چین رفت و با قبول شکست  5 بر 1 برابر این حریف قدرتمند به مدال نقره بازی‌های داخل سالن آسیا را کسب کند. در ماده شش توپ انفرادی بانوان، اکرم محمدی در نخستین دیدارش از مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کای وان کا از هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در بیلیارد ناین بال انفرادی، علی مقصود در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 6 بازی را به تانوت ماکامونتری از تایلند واگذار کرد و ضمن بازماندن از صعود به جمع چهار نفر برتر، شانس کسب مدال را از دست داد. هم چنین در بیلیارد انگلیسی انفرادی تیم ایران دو نماینده داشت که سهیل واحدی در مرحله یک شانزدهم نهایی 3 بر یک برابر سوراو کوتاری از هند شکست خورد و حذف شد.

 امیر سرخوش نیز در مرحله یک هشتم نهایی 3 بر صفر سلیمان ایلامانوف از ترکمنستان را شکست داد و فردا (جمعه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف توان تران از ویتنام می‌رود. همچنین در بخش بیلیارد تیمی، تیم ایران در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کره جنوبی می‌رود.

* بولینگ:

در آغاز روز نخست رقابت‌های بولینگ بازی‌های داخل سالن آسیا 2017 در ترکمنستان، تیم ملی ایران دو نماینده در بخش مردان داشت. امروز (پنج شنبه)، باقر احمدی پس از پایان اولین فریم و انجام دو پرتاب دچار مصدومیت از ناحیه کمر شد و از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. سید ابراهیم اوشانی در پایان پنج گیم رقابت موفق به کسب 127 امتیاز شد و در نهایت در رده بیست و سوم بازی‌های داخل سالن آسیا ایستاد.

* تکواندو:

زنان

در روز پایانی بخش کیوروگی و در وزن 57- کیلو گرم بانوان، طیبه پارسا در نخستین دیدارش در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف طیبه اکبری از افغانستان رفت و 23 بر 6 به پیروزی رسید. نماینده وزن 57- کیلو گرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی نیز موفق شد در دیداری سخت دانگ کیم از کره جنوبی را 22 بر 18 از پیش رو بردارد و به جمع چهار نفر پایانی راه یابد. پارسا با صعود به نیمه نهایی مدال برنزش را قطعی کرد. طیبه پارسا در مرحله نیمه نهایی برابر لی جون زو از چین بر روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه 17 بر 7 شکست خورد و به مدال برنز بازی‌های داخل سالن آسیا بسنده کرد. به این ترتیب در پایان رقابت‌های بخش کیوروگی تیم‌ملی تکواندو ایران موفق به کسب شش مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

مردان

سالار وحیدی تکواندوکار وزن منفی 68 کیلوگرم ایران در دور نخست رقابت‌ها به مصاف حریفی از ازبکستان رفت. در راند نخست این بازی، وحیدی 4 بر 3 پیروز شد. در راند دوم این مسابقه حریف ازبک حملات بیشتری انجام داد و 13 بر 7 پیروز شد. در راند سوم اما دو ورزشکار تلاش زیادی انجام داد و نتیجه 17 بر 15 به سود حریف ازبک شد. یک دقیقه مانده به پایان راند سوم بازی، دست چپ وحیدی دچار در رفتگی شد و با تیم پزشکی از سالن خارج شد.

* کوراش:

زنان

زهرا نادری در وزن 63 – کیلوگرم در بازی نخست مقابل پوآنگ از ویتنام مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن 70 – کیلوگرم نیز ایران دو نماینده داشت که در بازی نخست راحله اصغری مقابل حریفی از ازبکستان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. بیدل نیز مقابل یانگ از چین تایپه ضربه فنی شد و مانند اصغری و نادربیگی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مردان

امید تیزتک در وزن 73 – کیلوگرم مقابل حسن فلاح از عراق با ضربه فنی پیروز شد،  در یک هشتم نهایی نیز با پارتا از هند با ضربه فنی پیروز و راهی دور یک چهارم نهایی شد و منصور بیگ از افغانستان را ضربه و راهی نیمه نهایی شد. تیزتک هم در کمال ناباوری در نیمه نهایی با ضربه فنی از دولات ابرایف از ازبکستان شکست خورد و با عدم راهیابی به فینال، مدال برنز این وزن رقابت‌های کوراش را از خود کرد.

در وزن  66 – کیلوگرم قنبرعلی قنبری در یک هشتم نهایی حریف تاجیکستانی خود را با ضربه فنی شکست داد و در یک چهارم نهایی نیز جکی از هند را 3 بر صفر شکست داد و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود راهی نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را به رقیب ترکمنستانی خود ندیر الابیر دیوف واگذار کرد و به مدال برنز قناعت کرد.

در وزن 81 – کیلوگرم نیز الیاس علی اکبری در یک هشتم نهایی گوآن از ویتنام را شکست داد. در یک چهارم نهایی نیز با شکست حریف افغانستانی خود ضمن قطعی کردن مدال برنز خود راهی نیمه نهایی شد تا با نماینده چین تایپه رقابت کند. علی اکبری در نیمه نهایی مقابل حریف چین تایپه‌ای شکست خورد و به برنز بسنده کرد.

مدال آوران ایران در روز ششم بازی‌های داخل سالن آسیا به شرح زیر است:

محمد نادری-کشتیی پهلوانی-طلا،احمد میرزاپور-کشتی پهلوانی-طلا،ارشک محبی-کشتی پهلوانی-طلا، علی زرین فر-موی تای-طلا،کاوه سلیمانی-موی تای-طلا

هاشم بیگی-موی تای-طلا،فاطمه یاوری-موی تای-نقره،سعیده غفاری-موی تای-نقره،سهیل واحدی-بیلیارد-نقره،طیبه پارسا-تکواندو-برنز،امید تیزتک-کوراش-برنز

قنبر علی قنبری-کوراش-برنز،الیاس علی اکبری-کوراش-برنز،مدال آوران ایران از روز نخست بازی های داخل سالن تا پایان روز ششم به شرح زیر است:

* کشتی سنتی:

محمد نادری(کشتی پهلوانی)-طلا،احمدمیرزاپور(کشتی پهلوانی)-طلا،ارشک محبی(کشتی پهلوانی)-طلا،اسماعیل امیری- برنز،حبیب الله ترابی-برنز،قاسم دزی-برنز

ریحانه شیخیان- برنز،لیلا سیاهوشی-  دو مدال برنز،حامد میرزاپور- نقره،زهرا یزدانی-نقره،سعیده رحیمی-برنز،زهرامحمودی-برنز،زهرامجدی-برنز،یاسر محمودی- دو مدال برنز،داوود عوض زاده- برنز،آسیه شجاعی-برنز

* تکواندو:

مهدی اسحاقی-طلا،مهدی جلالی- طلا،سعید رجبی- طلا،سروش احمدی- طلا،پریسا جوادی- طلا،عرفان ناظمی- طلا،هادی تیران ولی پور-نقره،فاطمه مداحی- برنز

طیبه پارسا-برنز

* دوچرخه سواری:

تیم اسپرینت متشکل از محمد دانشور، احسان خادمی  و علی علی عسگری- طلا

* جوجیتسو:

مسعود حسن زاده- دو مدال نقره،مسعود جلیلوند- طلا و برنز،سوده کمندانی-برنز

* دو ومیدانی:

حسن تفتیان-طلا،کیوان باقرزاده-پرش ارتفاع-نقره،امیرمرادی-800 متر-برنز،حسین کیهانی- برنز،رضا قاسمی-برنز

* موی تای:

علی زرین فر-طلا،کاوه سلیمانی_طلا،هاشم بیگی_طلا،فاطمه یاوری_نقره،سعیده غفاری_نقره،رضا احمدنژاد- برنز،امیر حسین کمره ای- برنز،زهرا بوربور-برنز

* کوراش:

بهزاد وحدانی-طلا،زهرا باقری-برنز،امید تیزتک_برنز، قنبر علی قنبری_برنز، الیاس_علی اکبری-برنز

*بیلیارد:

سهیل واحدی-نقره

کاروان جمهوری اسلامی ایران قرار است با 214 ورزشکار شامل 148 مرد و 68 زن در پنجمین دور بازیهای آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی که در تاریخ 17 سپتامبر در دهکده المپیک عشق آباد آغاز شده و تا 27 سپتامبر ادامه خواهد داشت، حضور دارند و در همه رشته‌ها به جز دنس‌اسپورت با حریفان خود مسابقه می‌دهند.

در بازیهای آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد 2017  حدود 6 هزار ورزشکار از 65 کشور آسیای و اقیانوسیه از جمله یک تیم مهاجران زیر پرچم کمیته المپیک آسیا در 21 رشته با همدیگر مسابقه می‌دهند.

ارسال نظرات