خبرهای داغ:
به همت کارگروه ایثار و شهادت مجمع گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود یادواره شهدای فاجعه منا و عملیات محرم و اولین شهید دفاع مقدس کشور در گلزار شهدا شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۸۹۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، یادواره شهدای فاجعه منا و عملیات محرم و اولین شهید دفاع مقدس در گلزار مطهر شهدا شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد، معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین کشور بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ها با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه تاکید کرد.
برگزاری مراسم مدیحه سرایی و شعر خوانی در وصف شهدا و ماه محرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت مجمع گفتمان انقلاب اسلامی شاهرود برگزار شد.
در حاشیه این مراسم دکتر حسینی نماینده شاهرود و میامی بر مزار اولین شهید دوران دفاع مقدس، شهید همافر محمدحسین دامغانی حاضر شد و با قرائت فاتحه یاد و نام اولین شهید دفاع مقدس را گرامیداشت.
لازم به ذکر است شهید محمدحسین دامغانی متولد سال ۱۳۳۰ در قلعه نوروز خان شاهرود است که جزو کادر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت تکنسین پرواز سی ۱۳۰ و متاهل می‌باشد که در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در بمباران هواپیما‌های رژیم بعث عراق در فرودگاه مهرآباد بر اثر اصابت ترکش شربت شهادت را نوشیده و در گلزار شهدا شاهرود آرام می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها