سردار سلامی گفت: امروز آمریکا به بن بست رسیده و تعهد بین المللی که خود امضاء کرده را مایه شرمساری می داند‏.
کد خبر: ۸۹۲۱۸۵۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در کنگره شهدای انقلاب اسلامی شهر گرگاب، همه هویت ایران اسلامی را مدیون عاشورا و امام حسین(ع) دانست و گفت: عاشورا واقعه ای عظیم و تکرار ناپذیر است که هویت شیعه و اقتدار اسلام همه از آن نشأت می گیرد و در حصار زمان و مکان محدود نمی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امسال محرم و واقعه عاشورا به صورت ویژه دوباره الگویی از ایستادگی و منظومه ای از ایثار، شجاعت، شرافت و جوانمردی را به ما ارائه می دهد، امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و عدالت همه هستی خود را به میدان می آورد و حجتی برای همه بشریت می سازد که برای عدالت باید در برابر ستمگران ایستاد و هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت با الهام از سیدالشهدا(ع) عصرها را پیمود و به انقلاب اسلامی رسید تا جهان اسلام در مسیر نوینی از سعادت قرار گیرد، اسلام با برکت ضربت شمشیر مجاهدان و قلم عالمان پیش رفت و هیچ کس تصورش را هم نمی کرد این اسلام زمانی بتواند شرق و غرب عالم را در هم نوردد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به عده و امکانات اندک امام حسین(ع) در برابر سپاه یزیدیان، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) راه نجات را برای همیشه به بشریت نشان داد، انقلاب اسلامی هم راهی جدید و افق های روشن در پرتو روح الهام بخش یک رهبر روحانی متقی و مؤمن و آگاه در پیش روی مردم جهان در عصر جدید نمودار ساخت تا از ظلمت و تاریکی رهایی یابند.

سردار سلامی متحد شدن همه مستکبران برای خاموش کردن نور خداوند در روی زمین را دارای سابقه ای دیرین در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هم از همه توان خود برای سرکوبی انقلاب اسلامی استفاده کردند، چرا که می دانستند وقتی انقلاب اسلامی با منطق و اخلاق و کرامت انسانی و فلسفه عالی وارد عرصه جهانی سیاست شود فضای تنفسشان را قطع خواهد کرد و موازنه قدرت در عالم را به نفع مسلمانان تغییر خواهد داد.

وی ابراز کرد: همه مستکبران عالم از آمریکا و شوروی گرفته تا متحدان و نوکران آن ها در گوشه و کنار جهان همه عزم خود را برای خاموشی نور انقلاب اسلامی به کار گرفتند، اما ملت ایران در یک صحنه نابرابر ایستادند، دفاع مقدس نمایش شکوه ایستادگی ملت ما در برابر همه قدرت های نظامی و عملیات روانی و رسانه ای جهان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران در محاصره، تحریم، انزوا و در اوج نابرابری قدرت ایستاد و تنها ظهور ایمان مردم در پرتو هدایت های ولی فقیه و با الهام از عاشورا بعد از 8 سال مقاومت شکوه تاریخی یک آزمون بزرگ را به نمایش گذاشت و آرزوهای دشمن را در جبهه ها دفن کرد و این تنها یک تاریخ پرافتخار برای ملت ایران نیست، بلکه نمایش اداره، ظرفیت و استعداد یک ملت است و نشان می دهد که ملت ایران تسلیم و ذلت پذیر نیست و از شکوه ظاهری امپراتوری ها هیچ هراسی ندارد.

سردار سلامی افزود: ارتجاع عرب همه ثروت خود را برای نابودی جمهوری اسلامی هزینه کرد و آمریکا و شوروی رژیم بعث عراق را به پیشرفته ترین سلاح های جهان تجهیز کردند، ما از دفاع مقدس آموختیم که همواره مسیر سعادت ملت و کشورمان از ایستادگی و مقاومت عبور می کند.

وی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی ایران به همه نقاط جهان ونابودی دیکتاتورها و آلتان دست آمریکا در منطقه و جهان، اظهار کرد: ما جنگ تحمیلی را از نزدیک کرخه و کارون آغاز کردیم اما امروز درشرق مدیترانه و شمال دریای سرخ حضور داریم و انقلاب ما امروز در عمقی راهبردی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی، متحدان اروپایی و سلاطین مرتجع عرب منطقه را تهدید می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اراده دشمنان برای عقب نگه داشتن جمهوری اسلامی را توطئه ای برنامه ریزی شده  و شکست خورده ارزیابی کرد و گفت: انرژی هسته ای، رشد پهپادها و رادارها، پیشرفت های پزشکی و فناوری، ساختن پالایشگاه ها و نیروگاه ها و صدها پروژه فناوری در حوزه فناوری های جدید همه نشانه ظهور یک قدرت عظیم جهانی است.

سردار سلامی با اشاره به نقش مدیریتی جمهوری اسلامی در بحران های منطقه ای و جهانی و شکست سیاست های آمریکا در منطقه، تصریح کرد: امروز آمریکا به بن بست رسیده و ترامپ حتی تعهد بین المللی را که خود آمریکا امضاء کرده را مایه شرمساری می داند، آنچه ترامپ گفت عملاً  تهدید نبود بلکه فقط تهمت می زد و می خواست سیمای نورانی جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تاریک نشان دهد، اما امروز دیگر همه مردم جهان آمریکای جنایتکار و دست پروردگان آن ها را می شناسند.

وی رژیم جنایتکار صهیونیستی را پرورش یافته دامان آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا همچنین حامی دولت هایی است که مردم مظلوم یمن را بی دلیل به خاک و خون می کشند و 8 میلیون کشته حاصل جنگ هایی است که آمریکا به راه انداخته است و این آمریکا هرگز نمی تواند به ملت ایران توهین کند و تهمت بزند.

جانشین فرمانده کل سپاه حزب الله لبنان را نیروی الهام گرفته از روح انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: امروز آمریکا و اسراییل از حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین زخم می خورند و در عراق و سوریه هم با شکست مواجه شده اند و سرپل نظامی و امنیتی آمریکا یعنی اسراییل در حصار دیوارهای بلند محبوس شده است، آمریکا می داند نمی تواند ما را در پیشرفت علمی و دفاعی متوقف کند و ما از مرز نابرابری قدرت عبور کرده ایم و قادریم دفاع حیات بخش عالی در برابر استکبار جهانی داشته باشیم.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز ملت ایران اساس زندگی خود در عرصه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و امنیت را بر رضایت آمریکا بنا نکرده است، افزود: برجام نسخه ای برای زندگی ملت ایران نیست، اگر آمریکا هم برجام را زیر پا بگذارد هیچ خللی در عزم و اراده و باور و ایمان ملت حاصل نمی شود و برجام تکیه گاه ملت ایران نیست.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر عدم میل خفیف مسلمانان به کفار و ظالمان، تصریح کرد: ما پیرو قرآن هستیم و می بینیم که هر چه دشمنان بیشتر برای تضعیف اسلام تلاش کردند بیشتر شکست خوردند و تضعیف شدند و برای رسیدن به اهداف خود ناکام تر شدند و این سنت بلا تبدیل الهی  و بر اساس آموزه های قرآن کریم و پیام عاشوراست.

ارسال نظرات