خبرهای داغ:
همزمان با اولین روز از ماه محرم، به یاد مظلومیت کوچک‌ترین شهید کربلا همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۸۵۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

همایش شیرخوارگان حسینی در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان همزمان با اولین جمعه ماه محرم روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) طفل 6 ماهه سید الشهداء(ع) همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد.

این همایش در نخستین روز از ماه محرم در حالی برگزار شد که حسینیه امام(ره)، مملو از مادران و شیرخوارگان حسینی بود تا به همه دشمنان اسلام ثابت شود که مسلمانان همواره حاضر هستند در هر زمان که نیاز شد حتی فرزندانشان را برای دفاع از اسلام تقدیم کنند.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌ خردسال خود را با لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان(عج)» نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کردند و عهد کردند فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ ‌کنند.

مادران در این همایش با در آغوش گرفتن نوزادان شیرخواره خود با ذکر لالایی و روضه ‎خوانی در غم حضرت رباب (س) با آن بانوی بزرگوار همدردی کردند.

در این همایش با حرکت نمادین گهواره حضرت علی اصغر(ع)، مداحان با بیان اشعاری در مظلومیت طفل 6 ماهه امام حسین (ع) و رنج های فرزندان سید الشهدا(ع) به عزاداری پرداختند و مادران با حزن و اندوه و غمگینانه با توسل به حضرت علی اصغر (ع) برای تربیت حسینی فرزندان خود دعا کردند.

تبیین واقعه عاشورا و تربیت صحیح اسلامی فرزندان خانواده‌ها به همراه روضه‌خوانی از مهمترین عناوین سخنرانی حجت الاسلام نقوی در مراسم بود.
به گزارش بسیج؛ همایش جهانی شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا و از ویژه برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است که با هدف تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر کشور و دیگر کشورهای مسلمان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات