خبرهای داغ:
در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس، آیین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان قم در حرم مطهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

آیین خطبه خوانی خادمان با حضور جمعی از نیروهای مسلح برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم که صبح امروز در صحن امام هادی علیه السلام حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: عاشورا شروعی بی پایان بود که همه زمان ها و مکان ها را در نوردید، به همان شکل، دفاع مقدس نیز حادثه ای محدود به دهه اول انقلاب که تنها در خاطره ها بماند، نیست.


وی با بیان این که دفاع مقدس نیز همانند حماسه حسینی، مقدس، ماندگار و ثمربخش است، گفت: این که گفته می شود همه روزها روز عاشورا و هر مکانی، کربلاست، کلام سنگینی است، به این معنی که هرجا و هر زمانی تقابل حق در برابر باطل باشد، آن روز، روز عاشورا و آن مکان، کربلاست.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: عاشورا تنها در سال ۶۱ دین خدا را زنده نکرد، بلکه در تمام تاریخ عامل احیای دین خداست. عاشورا اثربخش بود و نگذاشت دین خدا از بین برود. زمانی که برخی امام حسین علیه السلام را از سفر به کربلا منع می کردند، ایشان هدف از حرکت را حفظ دین خدا معرفی می کردند. در دوران دفاع مقدس نیز همین فرهنگ در میان رزمندگان حاکم بود.
وی با بیان این که دفاع مقدس، مانند کربلا شروعی بی پایان است، گفت: مهم ترین عامل که موجب مقدس و ماندگاری و اثرگذاری یک عمل می شود، اخلاص در عمل و فی سبیل الله بودن آن است. در تاریخ تلاش های زیادی برای از بین بردن و کم رنگ کردن عاشورا شد، ولی اراده خدا بر ماندگاری و نشر این واقعه بزرگ است.


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز ما وظیفه داریم تکلیف خود را نسبت به فرهنگ عاشورا بدانیم؛ امروز جبهه های گسترده از سوی دشمنان بر روی دین خدا گشوده شده است که موفق بودن در این مسیر، نیازمند اجرای فرهنگ عاشورایی است.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گرامیداشت زیارت امام حسین علیه السلام را عامل بقای دین خدا عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها