خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم:

بازار فروش بزرگترین مشکل تولیدکنندگان قم است

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابی طالب(ع) استان قم گفت: بزرگترین مشکل تولیدکنندگان استان بازار فروش است و آن‌ها باید بحث تعاونی شدن را جدی بگیرند تا بتوانند در استان‌های مختلف بازاریابی کنند.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۲۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به مشکلات فعالان اقتصاد مقاومتی در استان قم اظهار کرد: صاحبان کارگاه‌های کوچک در استان مشکلات زیادی دارند که باید دستگاه‌های دولتی سعی در رفع مشکلات این کارگاه‌ها داشته باشند، در کشورهای مختلف به کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی بهای زیادی داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشورمان به نتیجه برسد، باید از کارگاه‌های کوچک حمایت کنیم، بیش از 300 عنوان صنایع دستی داریم، اما بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی در حوزه قالی بافی، خیاطی و چرم دوزی است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: دو قطب اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های تولید فرآورده‌های لبنی و گوهرتراشی را در استان داریم، معادن خوبی در زمینه گوهر در استان قم شناسایی شده است و تسهیلاتی را در اختیار افراد برای پرداختن به گوهرتراشی در استان قرار دادیم.

فرهادی با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان قم اظهار کرد: تولید فرآورده‌های لبنیاتی نیاز به دریافت تسهیلات بالایی دارد و به همین دلیل مردم را تشویق کردیم که تعاونی‌هایی را در این زمینه تشکیل بدهند تا تقسیم کار صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مجموعه‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی با مشکل بازار فروش مواجه هستند، در این راستا قرار است که غرفه‌هایی را در فروشگاه‌های سپاه به این مجموعه‌ها اختصاص بدهیم تا محصولاتشان را به فروش برسانند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابی طالب(ع) استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه ای داریم که باید یک نمایشگاه دائمی برای تولیدکنندگان در استان ایجاد شود تا آن‌ها محصولات خودشان را از تولید به مصرف در این نمایشگاه عرضه کنند، رایزنی‌هایی برای تعیین محل این نمایشگاه شده است، بزرگترین مشکل تولیدکنندگان قم بازار فروش است و آن‌ها باید بحث تعاونی شدن را جدی بگیرند تا بتوانند در استان‌های مختلف بازاریابی کنند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار