برادر شهیدان تقی زاده:

انفاق اموال مانند روزنه زیر گلدان از فساد جلوگیری می کند

خبرگزاری بسیج: مهندس حاج محمود تقی زاده مجری پروژه های مدارس خیر ساز شهیدان محسن و مسعود تقی زاده در آئین افتتاح مدرسه دو شهید، در جمع مسئولان و اهالی روستای گچین پایین بندرعباس وعده داد که این آخرین حضور ما در استان هرمزگان نخواهد بود.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۲۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ وقتی که مهندس تقی زاده برای افتتاح رسمی مدرسه 6 کلاسه ای که به نام برادران شهید خود مسعود و محسن تقی زاده بنا کرده پایش را از خودرو بر روی زمین گذاشت، در میان صلوات ها و استقبال گرم مردم خوب، مهربان و قدرشناس روستای گچین سر از پا نمی شناخت و خوشحالی او در مقابل دیدن چهره شادمان و رضایتمندی اهالی زحمت کش این منطقه محروم دیدنی بود. پشت تبسم های این خیر جوان، اما نگاهی عمیق به افق دوخته شده بود و حاج محمود افق های بلندی را در دور دست ها برای کاهش فقر فرهنگی و کاهش فاصله طبقاتی از جامعه این مرزبانان غیور ایران اسلامی طراحی می کرد و در حالی که صحبت های او با اذان مغرب به افق بندر عجین گشت، حس زیبای نوعدوستی این جوان متدین در غروب بندرعباس طلوع کرد و با بیان آیه 76 سوره قصص گفته های خود را معطر ساخت و گفت: خداوند در این سوره به قارون خطاب می کند که ما به تو اموال و ثروت فراوانی دادیم که از آن به مردم انفاق کنی و مراقب آخرت خود باشی. وی اظهار داشت: ما در کشور افراد ثروتمند زیادی داریم اما باید مراقب باشیم که ثروت در دنیا موجب فساد نشود.

مهندس تقی زاده ثروت را به گلدانی تعبیر کرد که زیر آن یک روزنه ای برای تخلیه آب اضافه تعبیه شده است و گفت: اگر محفظه زیر گلدان مسدود باشد، آب هایی که در گلدان می ریزیم در یک جا جمع می شود و موجب کرم انداختن و فساد و پوسیدگی ریشه گل در گلدان می شود؛ احسان و انفاق هم مانند منفذ زیر گلدان برای ثروت است؛ اگر کسی از مالی که خداوند در اختیار او قرار داده است انفاق نکند، هم موجب فساد در دنیا و هم از بین رفتن آخرت او می شود.

او اظهار داشت: اکنون با افتتاح مدرسه شهیدان تقی زاده، این شهدای والا مقام هم جزو مردم شهر بندر عباس محسوب می شوند. وی افزود: جوانان و نوجوانان بی ادعای استان هرمزگان با کمترین داشته بهترین رکوردها را به ثبت رسانده اند و جایگاه آنها باید بالاتر از اینها باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار